A baleset helyszínén lévő útkereszteződésben balról, egy alárendelt útról egy Volkswagen Golf haladt ki lassú tempóban. Vezetője valószínűleg nem észlelte a jobbról „rakétaként” érkező motorkerékpárt, sajnos figyelmét mobiltelefonjának használata is elvonhatta. A személygépkocsi megjelenésekor a motorkerékpárosnak fékezni sem maradt ideje. A Honda gyakorlatilag változatlan sebességgel, azaz 250 km/h-val csapódott a Golf jobb első ajtajának, majd azt teljesen áttörve teljes terjedelmével „eltűnt” a személygépkocsiban. Az ütközés során a motoros teste is a gépkocsiba került! A Golf-ban ketten voltak, a vezetőn kívül a jobb első ülésen ült egy utas. Mindhárman azonnal szörnyethaltak. Esély nem volt a túlélésre! 250 km/h sebességű haladás esetén a motorkerékpár másodpercenként mintegy 70 métert tesz meg. Tekintettel arra, hogy a veszély észlelésétől a fékhatás kialakulásáig – amennyiben nincs cselekvési késedelem – átlagosan egy másodperc telik el, így a jármű az első 70 méteren az eredeti sebességével, gyakorlatilag lassulás nélkül halad (a veszély észlelése, az információ feldolgozása, a fékezés eldöntése, és a „fékfelfutás”, azaz a tényleges fékhatás megvalósulása hozzávetőlegesen egy másodpercet vesz igénybe). Ilyen sebesség mellett a fékút is nagyon hosszú, hiszen száraz aszfalton, folyamatosan fékeződő kerekek mellett is meghaladja a 300 métert! A képeket látva elképzelhetők azok a hatalmas fizikai behatások, amelyek az ütközéskor a járműveket és a személyeket érhették. A baleset erejétől a Golf három métert repült, majd a tetején állt meg. Már a motorkerékpáros gépjárműbe kerülésének a körülményeit sem lehet érzelmek nélkül elképzelni, de a Golf tetején is látható egy olyan domborulat, amelyet a motoros teste okozott a felborult gépkocsin. A balesetben érintett járműveket – eredeti ütközéskori helyzetben – a svéd rendőrség preventív, baleset-megelőzési céllal állította ki a 2009 októberében megrendezett Stockholmi Motorkerékpáros Vásáron. A látvány valósággal sokkolta a látogatókat. A kiállítás üzenete egyértelmű. A svéd rendőrség tudat- és magatartás formálási céllal, a gyorshajtás és a mobiltelefon használat „kézzelfogható” veszélyének kihangsúlyozásával mutatta be a roncsokat annak érdekében, hogy: „ILYEN ESET A JÖVÕBEN SOHA NE FORDULJON ELÕ!”.
A képanyag ezernyi információt hordoz, anélkül, hogy a baleset részleteit – helyszínt, közúti jelzéseket, résztvevőket stb. – ismernénk, és a képek tanulságát sem kell nagyon ecsetelni. A baleset Svédországban történt. Egy motorkerékpáros frissen szerzett vezetői engedély birtokában közlekedett járművével a védett útvonalon. A motoros jelentősen túllépte a megengedett sebességet, a svéd rendőrség vizsgálata szerint a Honda 250 km/h-val (155 mph) haladt a balesetet megelőzően.
A legendás Peugeot 205
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 piaci telitalálat volt. Szerették a vásárlók, hírességek használták és közben sportsikerek kísérték 15 éves karrierjét.
A legendás Peugeot 205
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 piaci telitalálat volt. Szerették a vásárlók, hírességek használták és közben sportsikerek kísérték 15 éves karrierjét.
Autós rendezvény Debrecenben
Debrecen Drive: minden, ami gurul, ott lesz a Nagyerdőben!
Autós rendezvény Debrecenben
Debrecen Drive: minden, ami gurul, ott lesz a Nagyerdőben!
A legfurább német sebességkorlátozás
Egyik irányban 70-nel, másik irányban 50-nel lehet haladni egy német főúton.
A legfurább német sebességkorlátozás
Egyik irányban 70-nel, másik irányban 50-nel lehet haladni egy német főúton.
Aki focit nézne élőben
Június 15-én lép pályára a magyar labdarúgó válogatott Kölnben, az Európa-bajnokságon.
Aki focit nézne élőben
Június 15-én lép pályára a magyar labdarúgó válogatott Kölnben, az Európa-bajnokságon.
Nosztalgiázás Budapesten
Májustól októberig minden hétvégén hangulatos tömegközlekedési nosztalgiajáratok közlekednek Budapesten.
Nosztalgiázás Budapesten
Májustól októberig minden hétvégén hangulatos tömegközlekedési nosztalgiajáratok közlekednek Budapesten.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!