A mai autók egyre összetettebben kommunikálnak a környezetükkel. A Lexus szerint ideje volna ebbe a körbe bevonni a kerékpárokat is.
Az Egészségügyi Világszervezet, a WHO statisztikái szerint évente mintegy 1,19 millióan halnak meg közlekedési balesetben a világon. Ezeknek a közúti haláleseteknek több mint a felében gyalogosok, kerékpárosok, motorkerékpárosok az áldozatok. Ez részben érthető, hiszen ezeknek a közlekedőknek egy része formális képzés nélkül vesz részt a forgalomban, miközben legtöbbjük védőfelszereléssel sem rendelkezik, ami enyhíthetné az esetleges ütközések hatásait.
A Lexus látványosan szemléltette új elképzelését az Ausztráliában megrendezett intelligens közlekedési rendszerek (ITS) csúcstalálkozón. A kidolgozott megoldás alapját azok az érzékelő és kommunikációs technológiák jelentik, amelyek jelenleg is lehetővé teszik a járművek egymás közötti, illetve az infrastruktúrával folytatott információcserét. A Toyota-csoportnak jelentős gyakorlati tapasztalata van az ilyen V2X (jármű és bármi közötti) közötti megoldásokban: a hálózatba kapcsolt autók segíthetnek a pontosabb időjárás-előrejelzésben, vagy virtuális szemtanúként segíthetik a mentőszolgálatok felkészülését egy-egy baleset során.
Ausztráliában kezdték meg egy átfogó V2X kommunikációs rendszer kidolgozását. A hatodik éve tartó fejlesztett rendszer a városi forgalom minden lehetséges elemét összeköti egymással, a gyalogos átkelőktől kezdve a megkülönböztető jelzéseit használó járműveken át a forgalomirányító lámpákig. Az így kapott információ sokféle feladatra hasznosítható, a forgalom szabályozásától kezdve a közvetlen veszélyhelyzetre történő figyelmeztetésen át a járművek közvetlen, vészhelyzeti vezérléséig.
A V2X program evolúciójának tekinthető az a kísérleti rendszer, amelyet két Lexus RZ 450e és egy RX 500h F segítségével szemléltettek a találkozó szakmai közönségének. Ezeket az autókat C-ITS (kooperatív intelligens közlekedési rendszerek) technológiával szerelték fel, és a konferencia során több mint 150 sikeres demonstrációt tartottak. A Lexus kísérleti rendszerének az újdonsága, hogy a szokásos elemeken túl kerékpárokat is felszereltek jeladó és -vevő berendezéssel. Ez az elektromos kerékpárok, e-rollerek korában nem ütközik műszaki akadályba, hiszen rendelkezésre áll a technológia megbízható működtetéséhez szükséges energiaforrás. A rövid hatótávolságú kommunikációs berendezés finomhangolásával elkerülhetők a téves riasztások, és kiemelhetők a ténylegesen kritikus helyzetek. Amennyiben a rendszert kiépítik, nem csak az autósokat figyelmeztetheti a szemmel nem látható (mert a holtterükben közlekedő, vagy az utcasarkon túl közeledő) kerékpárosokra és gyalogosokra, de utóbbiakat is riaszthatja, amennyiben figyelmetlenül közlekedve nem észlelik a közeledő járműveket.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.