A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Mindig szerencsés dolog eleve olyan autóhoz fejleszteni hasznos vagy haszontalan felszerelést, amely népszerű. A retro hullámokon lovagló Volkswagen elektromos kisbusz, az ID. Buzz pont ilyen autó, szinte reklám nélkül is eladná magát. Nem is tudnak (vagy akarnak) belőle annyit gyártani, ahány jelentkező van a cseppet sem olcsó járműre. Az ár pedig jelzi a vásárlóréteget, és feltételezhető róluk, hogy szívesen költenek az autójukra további eurókat. Főleg, ha még értelme is van.
Az elektromos autózással járó életérzésdarab a „hatótávpara”, amely érthető, hiszen míg egy leharcolt húsz éves Skoda Fabia dízellel elgurulhat bárki közel ezer kilométert, majd bárhol feltankolja három és fél perc alatt a következő ezresre, addig ezt még a legdrágább elektromosok sem tudják megtenni. És még az elektromos-kutakkal bőven ellátott területeken is vannak utántöltési problémák, akár a töltőoszlop specikfikációi, akár a kezelő-app összeférhetősége, vagy egyszerűen a töltők foglaltsága miatt.
A lényeg, érzékeny területen lépett ügyeset az ABT. Van egy külön üzletáguk, az „e-Line”. Ehhez a csapathoz tartoznak az elektromos autókkal kapcsolatos fejlesztések is – az ABT a Formula-E versenyeken is szerepel már 2013 óta, tavaly óta Cupra típussal. De visszatérve az ID. Buzz-ra, mivel az autó kisbusz, így jellemzője a szép nagy tető. Ez szinte hívogató egy napelempanel számára. A napelem használható az akkumulátor rátáplálására, vagy parkolt helyzetben a fedélzeti rendszerek működtetésére, esetleg kempingezéskor háztartási, kényelmi dolgok működtetésére.
A szolártetőt elsősorban a nyújtott tengelytávú buszokra javasolja a cég a nagyobb felület miatt. A teljes tetős napelempanel 600 W töltési teljesítményre képes. Klassz, de egy elektromos autó energiaigényéhez képest nem túl sok, ezért további oldalra felhelyezhető napelemekkel szép időben 1000 wattra növelhető a leadott teljesítmény. A dolog szépsége, hogy a napelemek folyamatos üzeműek és automatikusan vezéreltek. Tehát, hacsak nem garázsban áll az autó, valamit mindig termelnek.
Az ABT mérnökeinek a számításai szerint, egy nem garázsban tartott ID. Buzz napelemrendszere évi 3000 km-re elegendő energiát képes megtermelni: Németországban. Szicíliában ez lehet több is. Így pedig már jobban hangzik, mert ugyan a napelem nem alkalmas a vezetékes töltések kiváltására, azonban a szorgalmas rátáplálás mérhető eredményt hoz hosszabb távon. Az ABT 2024 elejétől vezetné be a piacra a készterméket, elsősorban a kempingbuszokhoz ajánlva a felszerelést.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.