Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
2025 tavaszára készül el a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó ZalaZONE járműipari tesztpálya új nagy sebességű oválpályája. Az oválon 250 km/óra sebességig tudnak majd teszteket végezni. A nagysebességű teszteket alkalmazzák aerodinamikai vizsgálati célból, a hajtáslánc-tartóssági próbákon, hűtőrendszerek vizsgálatára. A gumiabroncsok és a futómű teszteléséhez is ideális. Versenyautók kipróbálására is alkalmas az oválpálya.
A ZalaZONE a 4500 méteres oválpálya építésénél SMB Strabag Max Bögl aszfaltozót alkalmaztak, ezzel lehetett a 47 fokos dőlésszögű parabola kanyarokat burkolni. A világon csupán két ilyen speciális géplánc létezik. Az oválpálya jól beleilleszkedik a tesztbázis elemei közé, amelynek része többek között az ADAS (vezetéstámogató rendszerek) teszt-területe, amely egy 15 hektáros tesztváros (Smart City), valamint működik egy autópálya modul is. A ZalaZONE teljes területe 250 hektár. A járműipari tesztpálya fogadhat különböző típusú járműveket – személyautók, teherautók, buszok, speciális járművek és motorkerékpárok.
Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.

Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.