Általánosságban romlik az autók megbízhatósága és sok erős marketinggel támogatott eszköz is hosszú távon inkább zavarja a vezetőket, mintsem segítenék.
Az autók megbízhatóságát 35 éve értékeli a J.D. Power, amely kilenc nagyobb járműkategórián belül 184 specifikus problémát vizsgál. A megfigyelt területek: légkondicionáló, vezetési segédrendszerek, vezetési élmény, külső, funkciók/irányítás/kijelzők; infotainment; utastér; hajtáslánc; ülések. A 2024-es Amerikai Megbízhatósági Kutatás 30 595 első tulajdonos vagy üzembentartó visszajelzésére alapul a 2021-es modellévű járműveket vizsgálva három év tulajdonlás után. A kutatást 2023. augusztusától novemberéig végezték.
A megbízhatósági amerikai listán továbbra is jellemző a japán fölény, a Toyota és a Lexus kilenc kategóriaelsőséget szerzett meg. 2024-ben a Lexus végzett a legjobb helyen a megbízhatósági kutatás összetett ranglistáján. A második helyen a Toyota zárt. Mindemellett a J.D. Power megállapítása szerint csökken a járművek megbízhatósága. A megbízhatóbak minősített márkákon kívül általánosságban elmondható, hogy a járműtulajdonosok alacsonyabb szintű megbízhatóságra számíthatnak három év birtoklás után. A tulajdonosok által észlelt problémák száma folyamatosan növekszik; a kutatásban szereplő márkák kétharmadánál több hiba merült fel, mint korábban. Az iparági átlag 100 járműre vetítve 4 problémával növekedett az előző év 190 pontos (PP100) értékéhez viszonyítva. A 90 napos és hároméves kor között észlelt hibák száma 17 százalékra nőtt, ami öt százalékponttal több a 2023-as 12 százalékos értéknél.
„Hagyományosan a VDS modell eredményei az adott modellév tudását tükrözik a J.D. Power minőségi kutatásának megfelelően, így a járművek megbízhatóságának csökkenése most szokatlan jelenségként tűnt fel.” – mutat rá Frank Hanley, a J.D. Power autós kutatásokkal foglalkozó részlegének vezetője. „Ez valószínűleg visszavezethető a járművek gyártásának idejére, valamint a tulajdonosok sokkal tovább tartják meg autóikat. Az amerikai utakon a járművek átlagéletkora már 12 év, amely megerősíti annak a fontosságát, hogy olyan autók készüljenek, amelyek kiállják az idő próbáját. Az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy a ma bemutatott új járműtechnológiák hosszabb távon is eleget tesznek az ügyfelek szükségleteinek.”
Az infotainment rendszer a legtöbb márka esetében továbbra is borsot tör a tulajdonosok orra alá: ahogy a járművek egyre nagyobb technológiai arzenállal hagyják el a gyártósorokat, úgy válik az infotainment rendszer az egyik leggyakoribb problémaforrássá (49,1 pont) – itt közel kétszerannyi hiba van, mint a második helyezett kategóriában, ami a külső. Az infotainment problémák között az első helyen az Android Auto és Apple CarPlay kapcsolódás áll (6,3 pont), amelyet a beépített beszédvezérlés követ (6,1 pont). A vezetőket egyre jobban idegesítik a segédrendszerek: a vezetési segédrendszerekkel kapcsolatos problémák növekednek 90 nap után egészen a hároméves korig.
„Sokan azt gondolnák, hogy a hároméves birtoklás alatt a tulajdonosok hozzászoknak az autójuk figyelmeztetéseihez, a kutatás azonban nem ezt mutatja. Egyre több probléma merül fel többféle vezetési segédrendszerrel kapcsolatban is, például (és nem kizárólag) a sávelhagyásra figyelmeztető/sávtartó, valamint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető/automatikus vészfékező rendszerek esetében.” – avat be Hanley.
A tanulmány szerint emellett a hálózatról tölthető autók esetében merül fel a legtöbb probléma: az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) és a plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV) tulajdonosai több hibával szembesülnek, mint az öntöltő hibrid elektromos (HEV) és benzines autók gazdái. A BEV kategória messze a legproblémásabb (256 pont), amelyet a PHEV modellek 216-os értéke követ. A hibridek (191) és a benzines modellek (187) sokkal jobban teljesítenek. A hároméves tulajdonlás alatt az abroncsok kopása bosszantja legjobban a BEV modellek tulajdonosait: a tulajdonosok 39 százaléka mondja azt, hogy az elmúlt 12 hónapban cserélt abroncsot – 19 százalékkal több, mint a benzines modellek esetében.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.