Az Audi a MANN+HUMMEL szűrőipari beszállítóval együttműködve olyan részecskeszűrőt fejleszt elektromos autókhoz, amely összegyűjti a környező levegőben lebegő részecskéket.
A járművek hajtásrendszerétől függetlenül a közúti forgalomban lévő finom por 85%-át fék, gumiabroncs vagy útkopás okozza – ezért is fordulhat elő, hogy az olyan kötöttpályás járművek, mint a villamosok, jelentős „portermelők”. A legkisebb, szabad szemmel alig észrevehető porrészecskék mindössze néhány mikrométer méretűek, átmérőjük 10 mikrométer, ezért könnyen belélegezhetők. Az elmúlt évben az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a korábbiaknál lényegesen alacsonyabb szálló por határértékeket javasolt, de szakértők szerint Németország számos városi területén lehetetlen lenne betartani ezeket az új értékeket.
Az Audi a MANN+HUMMEL beszállítóval közösen kifejlesztett egy frontszűrőt, amely képes összegyűjteni a környezetéből származó részecskéket; hasonlóan működik, mint az egyes városokban már használt helyhez kötött rendszerek. A teszteket 2020-ban indították el, és négy évig fog futni – magyarázta Fabian Groh, az AUDI AG csatolórendszer-fejlesztési projektmenedzsere. A szűrőt beépítik a jármű hűtője elé, így csak néhány módosításra van szükség az autón, így a telepítési költségek alacsonyak. A szűrőelem vezérlése a kapcsolható hűtőlevegő-bemeneten keresztül történik, és mechanikai funkciója a porszívóéhoz hasonlítható. Hasonló elv szerint a finom porszemcsék a szűrőben maradnak, és a levegő továbbra is át tud áramlani rajta.
A szűrőt eddig az Audi e-tron tesztjárművekben használták. Menet közben a jármű mozgása révén passzívan szűr; levegő áramlik át a szűrőrendszeren, amely a legkisebb részecskéket is felfogja. Egy másik lehetőség a szűrés az álló töltés során. A már minden elektromos járműbe beépített ventilátor húzza át a környező levegőt a hűtőn keresztül. Ez ideális városi környezetben való használatra, ahol a részecskeszennyezés sokkal magasabb, mint a vidéki területeken.
A tesztjárműveken végzett értékelések nemcsak a szűrők hatékonyságának elemzésére szolgáltak, hanem annak megállapítására is, hogy a technológia befolyásolja-e a jármű általános használatát. Az Audi e-tron több mint 50 000 kilométeres tartóssági tesztje után egyértelmű volt a válasz: a szűrőknek nincs negatív hatása az elektromos jármű működésére, beleértve a forró nyári napokat vagy a gyorstöltést sem. A szűrő könnyen karbantartható, és csak a szokásos szervizintervallum elérésekor kell cserélni.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.