2012. július 01-én új „légalkoholteszt-törvény” (breath-test law) lépett hatályba Franciaországban. A jogszabályi előírások szerint minden járművezető köteles magánál tartani olyan eszközt, mely a kilégzett levegő alkoholtartalmának mérésére alkalmas. Ellenkező esetben a jármű vezetője helyszíni bírságra számíthat. Az intézkedés a legutóbbi megnyilvánulása azoknak a kormányzati tevékenységeknek, melyek az ittasan okozott balesetek visszaszorítására irányulnak franciahonban.
A légalkohol-teszterekre vonatkozó előíráson felül a gépi meghajtású járművek vezetőinek a láthatóság, észlelhetőség magas szintjét biztosító mellénnyel, valamint veszélyre figyelmeztető háromszöggel (hazánkban: elakadásjelző háromszöget) is rendelkezniük kell. Az új szabályok nem csak a francia állampolgárokra, hanem a külföldi járművek vezetőire is vonatkoznak. A hatályba lépést követően november hónapig a franciák „türelmi időt” biztosítanak, azaz néhány hónapig szankciót nem alkalmaznak, azt követően viszont a helyszíni bírság összege 11 euró lesz.
Az intézkedés hátterében az áll, hogy Franciaországban évente mintegy 4 000 ember veszíti életét szeszesitaltól befolyásolt állapotban okozott közlekedési balesetben, így az ittas vezetés a balesetek fő oka (megelőzve a gyorshajtást is!). A francia kormányzat azt reméli, hogy az új jogszabály hatályba lépésével éves szinten mintegy 500 emberi életet tud megmenteni.
A kötelezően előírt légalkoholmérők vonatkozásában a jogalkotók nem a rendőrök által is alkalmazott kézi elektromos készülékekre gondoltak, hanem olyan egyszerű és olcsó mechanikus eszközökre, melyek a benzinkutaknál és az autósboltokban is beszerezhetők.
A két darabos, műanyag tasakban kapható „ethylotest” készlet ára például 9 euró körül van, de 50-100 darabos készletek is beszerezhetők, illetve on-line rendelhetők.
Az előzőeknél komolyabb, de a rendőri kivitelnél jóval egyszerűbb és olcsóbb elektromos légalkoholmérő készülékeket is lehet vásárolni. A hírre a piac gyorsan reagált: az internetes honlapok sokasága kezdte hirdetni az ethylotest-eket. Franciaországban a hatályos szabályok szerint az ittas vezetés limitje 0,5 g/l (autóbusz vezetőknél 0,2 g/l), ezen érték alatt a járművek vezetőit nem szankcionálják.
(Forrás: TISPOL)
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.