A lakóautó igazán kalandos utazásokra ad lehetőséget. Megadja a szállásválasztás szabadságát, bár helyben, óvárost nézni azért nem indulnánk el vele. Bár, van olyan méretű is, amivel mégis.
A lakóautó műfaja akkor született, amikor először aludt valaki az régi korokban a ponyvás szekerében. A lakóhelyként is szolgáló közlekedési eszköz koncepciója nem sokat változott az évszázadok során, és bár a motorizációval jóformán egy időben jelentek meg az első lakóautók, ezek funkciójukat és kényelmüket tekintve semmivel sem nyújtottak többet, mint egy ekhós szekér.
Azonban ahogy fejlődtek az alapot adó haszonjárművek, úgy lettek egyre komfortosabbak a lakóautók: a kompakt futóművű, alacsony alvázas áruszállítók lehetővé tették a lakófelépítmény mélyebbre ültetését, ami a kényelmes használat mellett a menet közbeni stabilitást és biztonságot is javította. Az önhordó karosszériás furgonok megjelenése a háztartási berendezések gépesítésével, a modern belsőépítészeti megoldások bevezetésével együtt nyitott új lehetőségeket a lakóautók, kempingbuszok építésében.
Első példánk az 1965-től 1980-ig gyártott Peugeot J7-es: tolóajtaja és szabályos téglatest felépítménye jól kihasználhatóvá, alacsony padlója stabillá tette, és még beszállni is könnyű lett. A kisteherautók ezen generációi, valamint a kemping-élet fellendülése a nyugati országokban azt eredményezte, hogy a hatvanas években megalapították az első olyan manufaktúrákat, amelyek ma az európai lakóautó-piac gerincét adják.
A nyolcvanas évektől az egyik legkedveltebb lakóautó alap a Peugeot Boxer (és testvérmodelljei). E típus alapjait felhasználva a brit Auto-Sleepers lakóautó gyártó kínálata nem kevesebb, mint tizenhét különböző variációt (nyolcféle dobozos furgonból átépített kempingbuszt, illetve kilenc egyedi felépítményű lakóautót) kínál. Az Auto-Sleepers elárulta azt a titkát, hogy tervezéskor nem csak arra figyelnek, hogy álló helyzetben legyen komfortos a lakóautó. Mivel általában messzire utaznak velük az emberek, ezért nagy hangsúlyt fektetnek az élvezetes, biztonságos vezethetőségre.
Az utóbbi években reneszánszát éli a lakóautózás, nem utolsósorban a koronavírus-járvány miatt, amely a figyelem középpontjába helyezte azt, mint az utazás élményét a közösségi távolságtartással összeegyeztető megoldást. A minden korábbinál szélesebb ügyfélkör felerősítette a megfizethetőbb kempingbuszok iránti keresletet, a 2016-ban bevezetett, harmadik generációs Peugeot Expert (és típustestvérei) pedig optimálisak ezek kialakítására.
Ez a járműkategória kompakt méretének köszönhetően akár mindennapi közlekedésre, munkába és iskolába járásra is alkalmasak, ugyanakkor a modern belsőépítészeti és gépészeti megoldásoknak köszönhetően sok funkciót képesek ellátni. A kettős felhasználás igényeit szem előtt tartva legtöbbször kiszerelhető, cserélhető bútorzatot kínálnak a gyártók: így a nyaralás végén egyszerűen eltávolíthatók az Expertből a konyha-, ágy- és gardróbmodulok, és visszaszerelhetők a gyári ülések. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Peugeot Expert alapú, vagy hozzá hasonló kempingbuszok a legritkább esetben vásárolhatók meg kész csomagként: általában elemenként válogathatják össze a vásárlók a számukra fontos tartozékokat, ami a jármű funkcionalitását és árát egyaránt befolyásolja. Drága extra ugyan, de nagyon hasznos a megemelhető tető, amellyel letáborozva a kisbusz belső terének magassága növelhető. A parkoló autó tetejét megemelve fel lehet állni, miközben lecsukva pedig be lehet hajtani a mélygarázsokba, és lecsukva az ilyen tető utazás közben a légellenállást sem növeli.
A kempingbuszok új generációja már kérhető elektromos hajtáslánccal is. Persze azok, amelyeknek az alapját adó típusból létezik ilyen változat. Kifejezetten ezt a piaci szegmenst célozta meg a holland Camperfixx, amely a távolsági buszok építésében nagy tapasztalattal bíró VDL céggel együtt készítette el e-Fixxter névre hallgató, emissziómentes kempingbuszát. Autójuk négy utas számára biztosít alvóhelyet, és az átalakítások ellenére a gyárival csaknem megegyező, 300 kilométeres hatótávolságot kínál, így van esély rá, hogy a kempingjárást nem kell megszakítani töltési időkkel.
A személyautó alapú kisteherautókra már nem jellemző a kempingbusz kialakítás: habár ma már ez sem igaz. Vegyük csak a VW Caddy-t, amelyből a gyár is kínál kempingváltozatot, vagy a Peugeot Partnert, amelyet a német Alpincamper alakított át. Igaz csak egyszemélyre, lényegében egy legénylakást varázsoltak a kompakt autó rakterébe, hűtőszekrénnyel, gázrezsóval, friss- és szennyvíztartállyal, valamint egy egyszemélyes kanapéággyal.

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

Újra diák KRESZ teszt, klassz nyereményekkel!
Töltsd ki Te is a Nagy Diák KRESZ-tesztet és nyerd meg a jogosítvány vagy az elektromos robogó egyikét.

Drágák, de veszik őket
Az új és a használt autók eladása egyaránt nőtt az első negyedévben.

Teherautók utáni díjbevételek
Tavaly 656 milliárd forintot meghaladó összeg folyt be a magyar költségvetésbe a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti járművek úthasználati díjaiból.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Forgalmi változások az izraeli látogatás okán
Szerdától ideiglenesen változik a forgalmi rend a fővárosban.

Óriásplakát pályázat középiskolásoknak
Pályázatot írt ki a MÁV és az OBBi középiskolásoknak a vasúti átjárós balesetek megelőzésének témájában.

Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.

Vasárnapi óraátállítás
Vasárnap lép életbe a nyári időszámítás, előre kell állítani az órákat.

Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.

Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.