Milyen lehet a tipikus ittas járművezető? Férfi, avagy nő? Diplomás, vagy képzetlen? Házasságban él, vagy éppen elvált? Ezekre az érdekes kérdésekre is választ ad az a tanulmány, melyet finn szakemberek készítettek „Linto Research Programme” keretében. A tanulmányhoz Finnország Uusima nevű tartományának közúti ellenőrzési adatai szolgáltatták az alapot, egészen pontosan az 1990. és 2008. közötti időszakban felderített ittas járművezetések adatai. A finn tartományban átlagosan minden ötszázadik járművezető minősül ittasnak, amikor a vérben található alkohol mennyisége már meghaladja a jogszabályban maximált 0,5 mg/l értéket. Ennél háromszor-négyszer lehet több azoknak a járművezetőknek a száma, akik bevallottan „ittak egy keveset”, de ezzel még nem valósítottak meg szabályszegést, hiszen véralkohol értékük a legális limit alatt maradt. Meglepő, hogy az ittasnak minősülő járművezetők 9,4 %-a hivatásos sofőr (autóbusz, ill. tehergépkocsi vezető), akik naponta róják a kilométereket. A tipikus ittas sofőr
A 18 év adataira és tapasztalataira épülő tanulmány szerint a tipikus ittas sofőr 40 és 49 év közötti férfi, aki vezetői engedéllyel rendelkezik, többnyire saját gépkocsiját vezeti, általában egyedül van az autóban (utasa nincs), s véralkohol értéke 0,1 mg/l.
Az átlagos ittas sofőr jelentős vezetési gyakorlattal rendelkezik, hiszen évente 20.000-50.000 km-t vezet, foglalkozására nézve képzett alkalmazott, stabil munkahellyel rendelkezik, nős, illetve élettársi kapcsolatban él. A tipikus ittas sofőr hétköznap, azaz a munkanapokon sem veti meg az alkoholt, hiszen ötből egy alkalommal munkába menet előtt már a poharához nyúl, míg 10 % az esélye annak, hogy a hazamenetel előtt fogyaszt szeszes italt.
A férfiakkal szemben a hölgyek sokkal ritkábban vezetnek ittasan, hiszen a szebbik nem tagjai esetében az ittas vezetés előfordulásának kockázata egyötöde a férfiakénak. Az elvált, illetve özvegy hölgyek vonatkozásában ez a szám jóval magasabb. A tanulmány azt is megállapítja, hogy az ittas sofőrök mintegy fele visszaeső elkövető, aki rendszeresen fogyaszt szeszesitalt a jármű vezetése előtt.
Az ittas járművezetők lebukásának esélye Finnországban is meglehetősen alacsony, hiszen a becslések szerint átlagosan minden 220-ik alkalommal érik tetten ezeket az elkövetőket a finn rendőrök, míg előzőleg 219 esetben megúszták az esetet minden következmény nélkül.
Mindezek elkerülésére, s az ittas vezetések visszaszorítására Finnországban sokat várnak a közlekedésbiztonsági kommunikációs lehetőségektől, a felvilágosító kampányok alkalmazásától, valamint a gépjárműbe építhető „Alcolock” készülékektől.
Az „Alcolock” készülék használatát Finnországban bíróság rendelheti el a visszaeső ittas vezetővel szemben. A készülék egy előzetes „negatív” légzésminta adásához köti a jármű beindítását. Egyes vélemények szerint az „Alcolock” nagyobb visszatartó hatást gyakorol, mint a vezetői engedély ideiglenes jellegű visszavonása.
(forrás: TISPOL)
Köszönet a mindennapok hőseinek!
Keressük azokat a lélekjelenlétből és segítségből jelesre vizsgázott autósokat, akik segítettek egy, az útra tévedt kisgyermeknek!

Köszönet a mindennapok hőseinek!
Keressük azokat a lélekjelenlétből és segítségből jelesre vizsgázott autósokat, akik segítettek egy, az útra tévedt kisgyermeknek!
Boomertől az Y-ig: kinek mi a fontos az autóban?
Kétezer embert kérdeztek meg minden felnőtt korosztályból, hogy mit tart fontosnak az autójában.

Boomertől az Y-ig: kinek mi a fontos az autóban?
Kétezer embert kérdeztek meg minden felnőtt korosztályból, hogy mit tart fontosnak az autójában.
Öregedő autók
A teljes közép-kelet-európai régió autóparkja öregszik, és a tulajdonosok nagy része forráshiány miatt nem tervezi lecserélni a járművét.

Öregedő autók
A teljes közép-kelet-európai régió autóparkja öregszik, és a tulajdonosok nagy része forráshiány miatt nem tervezi lecserélni a járművét.
Szoftvergondok az autóknál
A modern autók szoftverfüggősége növeli a meghibásodás kockázatát.

Szoftvergondok az autóknál
A modern autók szoftverfüggősége növeli a meghibásodás kockázatát.
Levegőtisztítás a belga városokban
A szennyezőnek minősített járművek közlekedésének korlátozása javulást eredményezett Brüsszel és Antwerpen a levegőminőségében.

Levegőtisztítás a belga városokban
A szennyezőnek minősített járművek közlekedésének korlátozása javulást eredményezett Brüsszel és Antwerpen a levegőminőségében.
Megosztott e-bringák a fővárosban
Budapesten elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetőek lesznek a közbringarendszerben.

Megosztott e-bringák a fővárosban
Budapesten elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetőek lesznek a közbringarendszerben.
Hétvégi program Debrecenben
Ismét megrendezik a „Debrecen Drive” autó- és járműipari rendezvényt a Nagyerdőben.

Hétvégi program Debrecenben
Ismét megrendezik a „Debrecen Drive” autó- és járműipari rendezvényt a Nagyerdőben.
Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.

Szentendrei program ajánlat
Vasárnap ingyenesen látogatható a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum a közlekedési kultúra napján.