Közvéleménykutatás szerint a kerékpárt és rollert használók számára a legfontosabb a közlekedési eszközük műszaki állapota és épsége, ezt követi a KRESZ szabályok betartása és a saját fizikai biztonságuk.
A közlekedési eszközökkel kapcsolatos kutatást 18 éven felüli népesség körében végezte az OTP Mobil Kft. megbízásából a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. Célcsoportként a 18 év feletti magyar lakosságot jelölték meg, az adatgyűjtési időszak: 2022.12.13-12.18 között volt., a kutatás elemszáma 1008 fő.
A felmérés szerint a magyarországi felnőtt népesség 45%-a használ a munkába járáshoz tömegközlekedési eszközt. A válaszadók harmada (36%) választja az autót, 24% gyalog jár, 15% pedig kerékpárral. Férfiak 8%-kal nagyobb arányban választják az autót munkába járáshoz, mint a nők. A korcsoportok közül leginkább a 18-39 évesek (47%) választják a tömegközlekedési eszközt. A Budapesten élők között vannak a legtöbben, akik általában a munkába járáshoz a tömegközlekedési eszközöket választják (64%).
A válaszadók 49%-a választja az autót a szabadidejében. 44%-a tömegközlekedési eszközt, 28% pedig kerékpárt használ. Szabadidőben is a férfiak választják leginkább az autós közlekedést. A korcsoportok közül leginkább a 18-39 évesek körében (56%) választják az autós közlekedést, míg a 60 év felettiek 43%-a választja a tömegközlekedést. Minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál inkább jellemző, hogy szabadidejében autót használ: felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkezők 64%-a, középfokú végzettséggel rendelkezők 52%-a, alapfokú végzettségűek 45%-ban választja. Feltételezhető, hogy a kiépített tömegközlekedési hálózat miatt a Budapestiek használják leginkább szabadidejükben a tömegközlekedést (69%).
A lakosság több mint a felének (59%) van kerékpárja vagy rollere. 6%-nak nincs, de tervezi a vásárlást. Nemek szerint leginkább a férfiaknak van rollerje vagy kerékpárja, és azoknak, akiknek nincs tervezik a vásárlást. A nők 39%-nak nincsen és nem is tervez vásárlást. Minél fiatalabb valaki annál inkább jellemző, hogy van kerékpárja vagy rollerje. A fővárosban élőknek felének nincsen kerékpárja és rollerje.
A kerékpárral és a rollerrel rendelkezők 77%-a nem okozott és nem is szenvedett még kárt közlekedés során. 16%-a megsérült már közlekedés során, 6%-nak megsérült már a közlekedési eszköze és csupán 1%-a okozott kárt másnak. Nemek szerint leginkább a férfiakra jellemző, hogy okoztak vagy érte őket már kár a roller vagy kerékpár használatakor. Korcsoport tekintetében kiugró érték, hogy a 18-39 év közötti korosztály 23%-a már megsérült kerékpározás vagy rollerezés közben.
A kerékpárt használó válaszadók több, mint 20%-a szenvedett már valamilyen balesetet, többségében személyi sérülés is történt. Ennek ellenére a válaszadók csupán 6%-a nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik kerékpáros, rolleres használathoz kapcsolódó biztosítással. 31% kötne valamilyen biztosítást: 9% balesetbiztosítást, 6% vagyonbiztosítást, 3% felelősségbiztosítást és 13%-ukat pedig mindhárom biztosítási forma érdekelné. A tesztet kitöltő bringások és rolisok szerint kevésbé fontos a forgalmas utak kerülése, valamint a járókelők biztonsága.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.