Az angol „What car?” magazin 23 ezer olvasót érintő éves felmérése alapján kiderül miben bíznak a britek. Nálunk is megállja a helyét a megbízhatósági sorrend?
Egyetlen, egyszerű kérdéssel indult a “What Car?” magazin éves megbízhatósági felmérése. A brit folyóirat arról kérdezte olvasóit, hogy 5-15 éves korú autójuk meghibásodott-e az elmúlt 12 hónapban. A 31 márka 175 típusát érintő kutatásban mindössze két márka három típusánál volt egybehangzó „nem” a válasz. Nekik nem volt további dolguk a felméréssel; a többieknek 14 kategóriában (légkondicionáló, akkumulátor, karosszéria, fékek, motor, motor elektromos rendszere, üzemanyag-ellátó rendszer, kipufogó, erőátviteli rendszer, infotainment/kezelőfelület, belső burkolatok, egyéb elektromos rendszer, kormánymű és futómű) kellett felsorolni a meghibásodás jellegét.
A kérdőív a javítás időtartamára és költségére is rákérdezett. Az is fontos szempont volt, hogy a tapasztalt hiba ellenére használható maradt-e a gépkocsi, vagy azonnal szervizbe kellett vinni. Ezek a kiegészítő információk határozták meg a hiba súlyosságát, amelyet azután a megkérdezett olvasók válaszának súlyozására használtak fel. A hibajelenségek mennyiségének és minőségének összegzéséből kapott végső sorrend egyszerűen értelmezhető: a lista élén álló márkák statisztikailag a legmegbízhatóbbak, a végére szorulókkal pedig az átlagosnál sokkal több a nyűg.
A 31 vizsgált márka ellenére a listán mindössze 27 szerepel: a fennmaradó négy esetben túl kevés válasz érkezett ahhoz, hogy érdemi következtetéseket lehessen levonni a gyártmányok átlagos megbízhatóságáról. A legjobb tíz márka között két európai szerepel; mellettük ugyanennyi dél-koreai és hat japán márka jutott be. A legjobb tíz márka után viszonylag szorosan, minimális különbségekkel elválasztva jön a középmezőny, majd jönnek a sereghajtók, ahol már nagyobb ugrásokkal (zuhanásokkal) követik egymást a márkák.
Márka (2000-2015 közötti modellek) Megbízhatósági mutató
- Lexus 96,0%
- Kia 92,7%
- Toyota 92,2%
- Suzuki 91,9%
- Honda 91,6%
- Mitsubishi 91,2%
- Seat 90,7%
- Hyundai 89,2%
- Subaru 87,8%
- Volvo 84,7%
- Mazda 84,6%
- Škoda 83,5%
- Mercedes 83,0%
- Audi 82,9%
- Ford 82,8%
- BMW 82,5%
- Citroën 81,3%
- Porsche 78,4%
- Peugeot 78,2%
- Mini 78,0%
- Volkswagen 77,5%
- Jaguar 77,2%
- Vauxhall (Opel) 75,8%
- Fiat 74,6%
- Renault 72,6%
- Nissan 70,4%
- Land Rover 66,3%
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.