Az autósok 60 százalékának gondot okoz a parkolás megoldása: derült ki a Suzuki felméréséből.
A Magyar Suzuki az ügyfelei között kezdett el rendszeresen érdekes közvéleménykutatásokat folytatni. Legutóbb a parkolás volt a fő téma. Ebből olyan evidenciákat is alátámasztottak a megkérdezettek, amely szerint parkolni orral előre, merőlegesen vagy halszálkában szeretünk, de frusztrál minket, ha a másik autós nem hagy elég helyet a manőverhez. 10-ből 7-en – saját bevallásuk szerint – nem stresszelnek parkoláskor, mert megvan a kellő rutinjuk (66%), vagy a parkolássegítő rendszerekre támaszkodnak (5%).
A többség számára mégis vannak azért zavaró tényezők (75%). Leginkább az a gondok forrása, hogy többen attól tartanak, hogy a manőverezés közben kárt tesznek a saját autójukban, vagy más járművében (25%). Tartanak attól is a sofőrök, hogy a forgalom többi résztvevője esetleg akadályozza a manővert (23%). 10 százalék izgul amiatt is, hogy fizetős, vagy ingyenes parkolóhelyet sikerül-e végül találnia, 9 százalék pedig azon, hogy túl sok időt veszít a szabad hely megtalálásával. 8 százalék azért frusztrálja magát, hogy a vezetési rutinjával nem tud minden helyre biztonsággal bemanőverezni, ezért el kell mennie szabad helyek mellett. Minden negyedik válaszadó viszont semmitől sem zavartatja magát.
Érdekesség, hogy a férfiakat jobban foglalkoztatja, hogy fizetős, vagy ingyenes parkolóhelyet találnak-e, mint a nőket (férfi: 15%, nő: 5%), és az időveszteség is jelentősebb tényező náluk (férfi: 11% nő: 7%). A nők viszont többet aggódnak azon, hogy kárt tesznek egy járműben (32%), illetve jobban frusztrálja őket a forgalom többi résztvevőjének attitűdje (28%).
Nincs egységes álláspont abban, hogy a többi autós hogyan tudja támogatni, illetve hátráltatni az éppen parkoló vezetőket, ez sok esetben egyéni preferencia kérdése. Egyértelműen segítségnek érzik az autósok, ha elegendő teret hagynak számukra a manőverezéshez (50%), a leginkább akadályozó tényezőt pedig abban látják, ha ezt nem teszik meg (50%). A dudaszóval, minősítő gesztusokat történő motiválást a gyorsabb manőverezésre (25%) szintén akadályozó tényezőnek tartják a parkolás során, azt viszont kevéssé veszik fel, ha a járókelők szoros figyelemmel kísérik a parkolást (3%). A gyalogosok közreműködését 98 százalék egyáltalán nem igényli, és nem is értékeli. Vegyesen ítélik meg viszont azt, hogy az autósok tovább haladnak, vagy megállnak mögöttük, miközben parkolnának.
A tanulási szakaszban ugyanannyira támaszkodnak az oktatóra, mint az ismerősök tanácsaira a kezdő sofőrök. 10-ből 5-en úgy érzik, hogy a forgalmi vizsgára történő felkészülés során, illetve azt követően, plusz órákon már megszerezték a parkoláshoz szükséges rutint az oktatójuktól; ugyanennyien vannak viszont azok is, akik úgy gondolják, egyedül, vagy a környezetük tippjeinek segítségével rá kellett segíteni ezekre a készségekre.
A válaszadókat több dolog zavarja az éppen parkolási manővert végző autóstársak viselkedésében: például amikor nem használják a tükröket, és adott esetben tolatással kell menekülniük előlük (33%), ha az éppen parkoló autó nem hagy elég helyet a tovább haladásra (23%), vagy elhagyja az irányjelző használatát, illetve túlóvatoskodja a manővert (22%-22%). 10-ből 9 ember nyilatkozta azt, hogy parkolása közben sürgető hatást gyakoroltak rá, és csak a válaszadók fele érzi úgy, hogy ő maga tett már ilyet. Mindez arra enged következtetni, hogy önmaguk viselkedéssel szemben parkoláskor is megengedőbbek az emberek, mint másokéval.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.