A tekintélyes autógyűjteményt birtokló Rowan Atkinson rendszeresen cserélgeti autóparkjának darabjait. Most egy Peugeot 205 GTI-t bocsátott aukcióra.
A „megkímélt” szó kevés jellemezni Rowan Atkinson gyönyörű Peugeot 205 GTI autójának az állapotát. „Mr. Bean” csak 500 km-t tett meg az autóval amíg birtokolta, és a többi tulajhoz hasonlóan ő is tökéletes állapotban tartotta. A 205 GTI-ben összesen 71.000 mérföld (114.000 km) van, ehhez képest az állapota parádés, ugyanolyan makulátlan, mint “Johnny English” (Atkinson másik sikeres szerepe) frissen vasalt szmokingja. Rozsdának nyoma sincs a karosszérián, és ami a gyűjtői daraboknál és veteránautóknál különösen fontos, minden darabja, alkatrésze eredeti. Az utastér is tökéletes kondícióban van: a piros csíkos kárpitokat és a vörös, velúr padlószőnyeget látva az ember azt hihetné, hogy egy szalonautót néz. A volán sincs megkopva, s a középkonzolon lévő kapcsolók és gombok is újszerű állapotúak.
Mivel az autóipari fejlesztések más irányt vettek az elmúlt évtizedekben, ma már nem születhetne a 205 GTI-hez hasonló, amely ennyire lényegretörően csak a vezetés élményéről szól, és közben még megfizethető is maradt. A lényeg ugyanis nem a sok száz lóerő és a mozdonnyi nyomaték volt, hanem a kezes viselkedés, a stabil, jól hangolt futómű és kormánymű, valamint a jól eltalált váltófokozatok és a kis tömeg. Ennek megfelelően kora autóihoz hasonlóan a háromajtós sofőr nélkül 850 kg súlyú, a motorja 1,6 literes, 115 lóerős (a későbbi széria 1,9 literes motorral készült, hogy lépést tartson a konkurenciával. A gyorsulása 9,8 másodperc állóról százra, a végsebessége 195 km/óra. A 205 alapjaira a Peugeot az 1980-as években rally versenyautókat is épített, amelyek sok futamgyőzelmet és konstruktőri világbajnoki címet hoztak a márkának.
A hasonlóan megőrzött és karbantartott 205 GTI veteránok piaci értéke közel van a 30.000 angol fonthoz, úgyhogy Atkinson volt autója is megérhet 13-14 millió forintot. Rowan Atkinsonnak van jogosítványa teherautóra is, nemcsak nagy autógyűjteménye van, de rendszeresen versenyez is. Futamgyőzelmei mellett persze néha balesetet szenved. Így járt például gyűjteménye egyik darabjával, egy McLaren F1 sportkocsival. Kicsivel több mint félmillió fontért vette 1997-ben, majd közel 8 millióért adta el néhány évvel ezelőtt, pedig közben kétszer is összetörte.
Az egyik baleset utáni javításra a biztosító 910.000 fontot, azaz mintegy 430 millió forintot fizetett ki. A sok érdekes autó mellett (Aston Martin V8 Zagato, Bentley Mulsanne, BMW 328 1939-ből, Lancia Delta HF Integrale, Mercedes 500E, Honda NSX) van egy különleges Rolls-Royce Drophead-je is. Atkinson ugyanis meggyőzte a Rolls-Royce-t, hogy az ő példányába ne a szokásos 6,75 literes V8-ast építsenek (olyat akárki vehet, akinek van 500 millió forintja egy kabrióra), hanem egy kísérleti, 9,0 literes, V16-os motort.
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.
Okoskerékpárokban gondolkodik a Lexus
A mai autók egyre összetettebben kommunikálnak a környezetükkel. A Lexus szerint ideje volna ebbe a körbe bevonni a kerékpárokat is.
Okoskerékpárokban gondolkodik a Lexus
A mai autók egyre összetettebben kommunikálnak a környezetükkel. A Lexus szerint ideje volna ebbe a körbe bevonni a kerékpárokat is.
100 éves az első autópálya
Az első autópályát Olaszországban építették, pont 100 éve adták át a forgalomnak.
100 éves az első autópálya
Az első autópályát Olaszországban építették, pont 100 éve adták át a forgalomnak.
A jövő üzemanyagai
Európai Mobilitási Hét: a jövő mobilitásához sokszínű és fenntartható üzemanyag-portfólióra van szükség.
A jövő üzemanyagai
Európai Mobilitási Hét: a jövő mobilitásához sokszínű és fenntartható üzemanyag-portfólióra van szükség.