Budapesten az autósok évi 2 napot ülnek dugóban. A dugófigyelő elemző cég szerint ezzel fővárosunk csak a 72. a világranglistán.
A forgalom folyamatosan növekszik világszerte. Az Inrix, a világ vezető forgalmi adat-, és elemzési szolgáltatója, a Global Traffic Scorecard 2023 éves forgalmi tanulmányából kiderül, hogy a dugó-világranglistát New York vezeti, ahol éves szinten 101 órát ülnek dugóban az emberek. A legzsúfoltabb városok 2. helyén London (99 óra), a 3. helyen Párizs (97 óra), míg a 4. helyen Mexikóváros (96 óra) áll. Az ingázók Budapesten aránylag hamar elérik úticéljukat, „mindössze” 47 órát, alig két napot ücsörögnek dugóban egy év alatt. Ez a világon a 72. helyre elegendő.
A 2023-as Global Traffic Scorecard három év mobilitási adatait tartalmazza a világ legzsúfoltabb területein. Összehasonlítja az utazási késéseket, a torlódások költségeit. A forgalommal a torlódások is tovább nőttek 2023-ban. Az elemzett 947 város közül 78%-ban nőtt, 19%-nál csökkent, 3%-nál nem változott a torlódás. Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Németországban a forgalmi torlódások növekedtek 2023-ban, és mindhárom ország elérte a COVID előtti szintet.
A tanulmány rámutat, hogy 2024-ben Párizs bejelentette, hogy a kerékpározás hangsúlyosabbá vált, mint az autózás a belvárosban. A világon több helyen is próbálkoznak, hogy a kerékpározás legyen az elsődleges a sűrű, városi területeken, és továbbra is Párizsra tekintenek példaként. A legutóbbi adatok szerint azonban az Egyesült Államokban a kerékpáros ingázás még mindig 9%-kal elmarad a COVID előtti szinttől. Összességében 2023. volt az az év, amikor a torlódások a késések tekintetében közelebb kerültek a 2019-es normákhoz – állapítja meg a tanulmány.
Az Inrix 2023 hét kontinens, 37 országának, 947 városáról gyűjtött adatokat. Az ingázási távolságot is mérték a kutatás során. Az Egyesült Államokban ez átlag 12 km, de például Németországban majdnem 15 km. Budapestről ilyen adat nem készült, de térképről az leszűrhető, hogy a legnagyobb forgalom az M7-es, M1-es, M3-as autópályán van a főváros közelében. Tavaly Martonvásártól, Zsámbéktól, illetve Gödöllőtől volt nagy a forgalom. A reggeli és délutáni csúcsidőben 35 km/h az átlagsebesség, míg csúcsidőn kívül 53 km/h. A belvárosban tavaly 24 km/h volt az átlagsebesség.
A közlekedési szakértők szerint az átlagos dugóidő Németországban például három órával nőtt az előző évhez képest. Ez pedig pénzbe kerül! Az ingázók idővesztesége miatt felmerülő összes költsége sofőrenként átlagosan 427 euró. 54 euróval több, mint 2022-ben, hasonló üzemanyagköltség mellett. A németországi forgalmi dugók miatti időveszteség teljes költsége 3,2 milliárd euró.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.