A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.
A BMW a spartanburgi gyárában végzett többhetes tesztprogram során a kaliforniai székhelyű robotikai vállalat, a Figure AI legkorszerűbb humanoid robotjai álltak be az összeszerelősorra. A robotok speciális illesztőváz segítségével présüzemben állítottak elő fémlemezeket, az így legyártott alkatrészeket pedig ezt követően a gyártás alatt lévő autók padlólemezeibe építették be. A humanoid robotoknak precíz „kézügyességgel” kellett rendelkezniük ahhoz, hogy ezt a lépést el tudják végezni.
A humanoid robotok alkalmazása a bérköltség csökkentése mellett az emberi munkaerőt tehermentesítheti az ergonómiailag kényelmetlen és fárasztó feladatokat elvégzésében. A BMW csoport mérnökei azt is vizsgálják, hogy a humanoid robotok miként lennének biztonságosan alkalmazhatók a sorozatgyártásban. „A robotika terén végzett fejlesztések ígéretesek. Kezdeti tesztfázisainkban jelenleg a humanoid robotok sorozatgyártásban történő alkalmazhatóságát vizsgáljuk. E technológiát a fejlesztéstől egészen az iparosításig szeretnénk kísérni” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.
A BMW iFACTORY gyártási stratégia részeként a BMW csoport kutatja az új technológiákat. A spartanburgi gyárban végzett tesztek során a BMW tapasztalatra tett szert az úgynevezett többcélú robotok sorozatgyártási rendszerekbe való integrálásában, beleértve a humanoid robotok valós körülmények között működő rendszerekkel történő folyamatos kommunikációját is. Az első tesztek után a BMW és a Figure AI szakemberei azon kezdenek el dolgozni, hogy felkészítsék a robotikai vállalatot a jövőbeni sorozatgyártási alkalmazhatóságokra, a teszteredmények alapján pedig a humanoid robotokat is továbbfejlesszék.
A kaliforniai robotikai vállalat szerint a tesztek során alkalmazott Figure 02 a világ legfejlettebb olyan humanoid robotja, amely a piacon is elérhető. A lábakon járó mobilitás és a fejlett „kézügyesség” kombinációjával a Figure 02 alkalmazható a fizikailag megterhelő, nem biztonságos vagy monoton módon ismétlődő folyamatok kiváltására. Elődjéhez képest a Figure 02 háromszor gyorsabb, természetesebben kommunikál, jobb kamerákkal, mikrofonokkal és szenzorokkal dolgozik, energiaellátását nagyteljesítményű akkumulátor adja. A negyedik generációs „emberi kézfejek” külön-külön 16 különböző fogásra és az emberi kézfejjel megegyező erőhatások kifejtésére képesek.
A Figure 02 képes az emberi, két kézzel elvégezhető feladatok önálló végrehajtására, amelyek folyamatosan és dinamikusan változó alkalmazkodókészséget, komplex fogást és a két kéz összehangolt koordinációját igénylik. A humanoid robot milliméteres pontossággal képes a különböző összetett alkatrészek elhelyezésére és felépítésének hatékonyságát kihasználva a dinamikus járásra. A teszt lefutása után még nem dolgoznak humanoid robotok a BMW spartanburgi gyárában, és lehetséges rendszerbe állításukra nincs konkrét ütemterv. A Figure 02 humanoid robotok adatrögzítési és betanítási képességeinek fejlesztéséért a BMW továbbra is együttműködik a Figure AI robotikai vállalattal.
Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.

Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.