Napjaink gépkocsijait a technikai felszereltség vonatkozásában lehetetlen összehasonlítani a korábbi évtizedekben gyártott modellekkel. Ma az ABS, az ESP és a légkondicionáló szinte nem is minősül extrának, s az olyan jó dolgokhoz is könnyen hozzászokhatunk, mint a be nem kapcsolt biztonsági övre emlékeztető fény és hangjelzés, a tolatóradar, vagy éppen a drágább modellekhez kapható automata parkolás-segítő rendszer.
A különböző intelligens járművezetést segítő megoldások, az ITS rendszerek a reneszánszukat élik, s a lehetőségek gyakorlatilag kimeríthetetlenek. Egyre ismertebbek az olyan technikai megoldások is, amelyek különböző veszélyforrások, valamint forgalmi szituációk előjelzésével teszik biztonságosabbá a járművezetést. Ezek egyike a Mobileye.
A Mobileye egy videoalapú közlekedésbiztonsági rendszer, amely alapvetően a defenzív vezetési stílusra ösztönöz és figyelmeztet a vezetési hibákra. A Mobileye ugyan a vezetőt nem helyettesíti, de segíthet megelőzni a figyelmetlenségből adódó balesetek nagy részét. Előnye, hogy bármely típusú és évjáratú autóba beszerelhető utólag.
A Mobileye egyes szolgáltatásaiban nem követheti a gyári rendszereket, hiszen nem megoldható, hogy egy sávtartó funkció esetén kormánykorrekciót végezzen, vagy az ülés, illetve a kormány rezegtetésével figyelmeztesse a vezetőt, és nem is vészfékezhet. A gépjárműbe utólag beszerelhető készülék óvatosabb és takarékosabb vezetésre ösztönzi a felhasználókat. Az eredményeket külföldi vizsgálatok, felmérések is igazolják.
Hogyan működik?
A rendszer a Mobileye jármű-, sáv-, és gyalogosészlelési technológiáin alapul.
Főbb funkciói az alábbiak: figyelmeztetés gyalogoselütés veszélyére (kerékpáros-érzékeléssel), ráfutásos ütközés veszélyének jelzése autópályán és városban, sávelhagyás jelzése és követési távolság ellenőrzése figyelmeztetéssel. A LED-es panel jelzi, ha járművet észlel, másodpercben méri a követési távolságot, és színkóddal riaszt minden figyelmeztetésnél.
Sávelhagyás figyelmeztetés
A rendszer szerves része egy intelligens kamera, amelyet a járművön belül, az első szélvédőre lehet rögzíteni, majd a járműtípusnak megfelelően kalibrálni. A központi egység a jármű vezérlési adatai közül a fékek, az irányjelzők, a sebesség, az ablaktörlők és az országúti fényszóró jeleit fogadja.
A rendszer mindkét oldalon méri a jármű kerekei és a sávjelzések távolságát. A berendezés hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha nem szándékosan hagyja el a forgalmi sávot.
Miért hasznos?
A videoalapú LDW rendszerek használatával csökkenthető a sávelhagyásos, a ráfutásos balesetek, valamint a gyalogoselütések száma.
A készülék a lehetséges elütés bekövetkezése előtt akár 2 másodperccel figyelmeztethet, így a vezetőnek elég ideje marad a cselekvésre.
A rendszer a járművek közötti távolság és a két jármű sebességkülönbsége alapján kiszámítja, hogy várhatóan mennyi idő múlva következik be az ütközés.
A Mobileye-t a gyártó alapvetően a flottaüzemeltetők számára ajánlja, de helye lehet saját tulajdonú gépkocsikban is.
A reakcióidő tizedmásodpercben
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.