Ha egy ember figyel, akkor azonnal azonosítani és értelmezni tudja az észlelt, akár váratlan helyzetet. A gépnek ez nehezebb, ezért kísérleteken tesztelik most mire képes.
Elsősorban a városi környezetben előforduló közlekedési akadályok felismerése és azonosítása még nem megy könnyen a járművekben alkalmazott vezetési asszisztensrendszereknek. Jelenleg az érzékelőikről érkező jelek alapján egy könnyen elhajló növényi leveles ágat ugyanolyan akadálynak tekintenek, mint egy betonfalat, pedig elég nagy a különbség. Hogy ez ne így legyen, folynak a fejlesztések. Egy az Egyesült államokban, San José-ban folytatott kísérletsorozatot a Toyota alapítványa is támogat, mert felhasználnák a tapasztalatokat a fejlesztésekhez. San José egymillió lakosú város jelentős kerékpáros közlekedéssel. Ehhez komoly infrastrukturájuk is van, 2022-ben több mint 640 kilométernyi kerékpárút állt a bringások rendelkezésére. Egy jövőre lejáró, ötéves terv szerint további fejlesztések készülnek a védett, elkülönített kerékpárutak építésében. A városvezetés az infrastruktúra fejlesztésén túl a biztonságos környezetkialakítást is fontosnak tartja.
Nem csak San José-ban fordul elő, hogy az utakat nem csak közlekedésre használják, érvényes ez a bringautakra is. A rakodás idejére szabálytalanul várakozó furgonok, a kerékpársávba belógva parkoló autósok, a lomtalanítás idején hanyagul kihelyezett tárgyak – vagy, hogy egy különösen aktuális jelenséget említsünk, az út szélén elhajított elektromos bérrollerek – mind teremthetnek veszélyhelyzetet. Ezek nem logikusan kiszámítható, előre kalkulálható szituációk, így (pont azért, mert nem igazodnak semmilyen szabályszerűséghez) bárhol és bármikor előfordulhatnak.
Ezeknek a váratlan, „nem természetes” akadályoknak az automatikus felismerésére, a veszélyes helyzetek azonosítására keres megoldást a tanulmány, amelyet a US Ignite elnevezésű high-tech vállalkozás, San José városa (Kalifornia, USA), valamint a Toyota Mobility Foundation (TMF) végez együtt. A cél a mesterséges intelligencia alapú akadályazonosító rendszer fejlesztése és tesztelése. A TMF 260 ezer dollárral (kb. 94 millió Ft) szállt be, hogy a mesterséges intelligencia (MI) és számítógépes optikai érzékelő technológiák társításával létrehozzák az automatikus, megbízható figyelmeztető rendszert.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
