Ha egy ember figyel, akkor azonnal azonosítani és értelmezni tudja az észlelt, akár váratlan helyzetet. A gépnek ez nehezebb, ezért kísérleteken tesztelik most mire képes.
Elsősorban a városi környezetben előforduló közlekedési akadályok felismerése és azonosítása még nem megy könnyen a járművekben alkalmazott vezetési asszisztensrendszereknek. Jelenleg az érzékelőikről érkező jelek alapján egy könnyen elhajló növényi leveles ágat ugyanolyan akadálynak tekintenek, mint egy betonfalat, pedig elég nagy a különbség. Hogy ez ne így legyen, folynak a fejlesztések. Egy az Egyesült államokban, San José-ban folytatott kísérletsorozatot a Toyota alapítványa is támogat, mert felhasználnák a tapasztalatokat a fejlesztésekhez. San José egymillió lakosú város jelentős kerékpáros közlekedéssel. Ehhez komoly infrastrukturájuk is van, 2022-ben több mint 640 kilométernyi kerékpárút állt a bringások rendelkezésére. Egy jövőre lejáró, ötéves terv szerint további fejlesztések készülnek a védett, elkülönített kerékpárutak építésében. A városvezetés az infrastruktúra fejlesztésén túl a biztonságos környezetkialakítást is fontosnak tartja.
Nem csak San José-ban fordul elő, hogy az utakat nem csak közlekedésre használják, érvényes ez a bringautakra is. A rakodás idejére szabálytalanul várakozó furgonok, a kerékpársávba belógva parkoló autósok, a lomtalanítás idején hanyagul kihelyezett tárgyak – vagy, hogy egy különösen aktuális jelenséget említsünk, az út szélén elhajított elektromos bérrollerek – mind teremthetnek veszélyhelyzetet. Ezek nem logikusan kiszámítható, előre kalkulálható szituációk, így (pont azért, mert nem igazodnak semmilyen szabályszerűséghez) bárhol és bármikor előfordulhatnak.
Ezeknek a váratlan, „nem természetes” akadályoknak az automatikus felismerésére, a veszélyes helyzetek azonosítására keres megoldást a tanulmány, amelyet a US Ignite elnevezésű high-tech vállalkozás, San José városa (Kalifornia, USA), valamint a Toyota Mobility Foundation (TMF) végez együtt. A cél a mesterséges intelligencia alapú akadályazonosító rendszer fejlesztése és tesztelése. A TMF 260 ezer dollárral (kb. 94 millió Ft) szállt be, hogy a mesterséges intelligencia (MI) és számítógépes optikai érzékelő technológiák társításával létrehozzák az automatikus, megbízható figyelmeztető rendszert.
Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.

Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.