Egyik irányban 70-nel, másik irányban 50-nel lehet haladni egy német főúton.
A németországi Herbern és Drensteinfurt összekötő L671-es főúton Herbern faluból kiérve, egy éles kanyar követel figyelmet. Itt teljesen érthető a 70 km/órás sebességkorlátozás. Ám a kanyarból kiérve, ahonnan már nyílegyenes az út, hirtelen megjelenik egy 50-es sebességkorlátozás tábla. A jó minőségű úton a rendőrség egy sebességmérőt is telepített, ami 53 km/óra sebességnél már készíti is a fotót a figyelmetlen közlekedőről. Aki az ellenkező irányból érkezik, az nyugodtan haladhat 70 km/óra sebességgel, ott ugyanis nincs ilyen korlátozás érvényben.
A bild.de utánajárt, hogy mi is az oka ennek a sebességkorlátozásnak. A két éve kialakított kerékpárút túl közel van az úttesthez – kevesebb, mint egy méterre. A hivatalos válasz szerint ez „fokozott veszélyhelyzetet” teremt, amely lehetővé teszi a hatóság számára, hogy saját belátása szerint korlátozza a sebességet. Bár a magyarázat logikusnak tűnik, de a német napilap hozzáteszi, hogy ha nem lenne kerékpárút, és a biciklisek a főúton haladhatnának, akkor 90 km/órával is lehetne közlekedni az autóknak. Azt pedig mindenki tagadja a hivatalos oldalról, hogy az értelmetlen sebességkorlátozás miatt raktak volna ki sebességmérőt az út mellett legelésző tehenek közelébe.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.