Az első autópályát Olaszországban építették, pont 100 éve adták át a forgalomnak.
Olaszországban a ma is létező „Autostrada dei Laghi” Milánó és Varese városait köti össze (az autópálya a nevének – dei Laghi – megfelelően az észak-olasz tavak közötti forgalmat volt hivatott kiszolgálni). A hivatalos átadás 1924. szeptember 21-én volt, a felavatást III. Vittorio Emanuele olasz király, valamint a tervező mérnök, Piero Puricelli végezték. Az első „Autostrada” irányonként egy-egy forgalmi sávval rendelkezett, ám ezek a sávok szélesek voltak. Az út teljes szélessége 11-14 méter között volt, és felülete 18-20 cm vastag betonlapokból állt. Az út vonalvezetése csaknem teljesen egyenes, az íves szakaszokon meghatározták, hogy azok sugara nem lehet kisebb, mint 400 méter, a lejtők szöge pedig nem haladhatta meg a 3 százalékot.
Az első autópálya – eltérően a mai gyorsforgalmi utaktól – szintbeli útkereszteződésekkel épült. A kivitelezés 90 millió lírába kerültek, és több mint négyezer ember dolgozott rajta éjjel nappal, akik kb. kétmillió köbméter földet mozgattak meg. Akkoriban sokan feleslegesnek tartották a beruházást, mert az első időszakban naponta alig néhány tucat autós vette igénybe az új utat (napjainkban több mint 50 millió gépjármű közlekedik az itáliai utakon, 1924-ben alig 85 ezer járműből állt az olasz gépjárműpark). Az „Autostrada” használatáért díjat kellett fizetni, a bevételekből az építési és karbantartási költségeket fedezték.
A reggel 6 és 13 óra közötti menettérti jegyre 20 százalék kedvezmény járt. Érdekesség, hogy 1946-ig az útdíjszedők céges egyenruhát viseltek, és tisztelegtek minden elhaladó autónak. Az „Autostrada dei Laghi” napjainkban az olasz autópálya-hálózat része, és magába foglalja az A8-as és A9-es gyorsforgalmi utakat, amelyek olyan népszerű tavakhoz vezetnek, mint a Lago di Maggiore és a Lago di Como. (Bár 1924 előtt is létezett már néhány autópálya – pl. New York-ban, valamint Berlinben -, de a feljegyzések szerint ezeket nem kizárólag a közforgalom számára, hanem motorsport rendezvények céljából, illetve magánforgalom számára építették. Az első, kizárólag a közforgalom számára átadott gyorsforgalmi út az olaszok szerint az „Autostrada dei Laghi” volt).
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.