Magyarországon végzett felmérés többek között azt is kutatta, hogy az autósok mennyire tartják be a sebességhatárokat. Érdekes az eredmény.
A KSH adatai szerint a balesetek 31 százalékát a gyorshajtás okozza. Kérdés persze ki-, és mikor-, milyen körülmények között hajt gyorsan, mi az a tényező, amely az autósokat gyorshajtásra ösztönzi, milyen külső körülmény, vagy belső indíttatás okozza a szabályszegést. A K&H elvégzett egy sokrétű, „biztos jövő” kutatást, ennek egyik eleme volt annak a vizsgálata, hogy az autósok milyen arányban tartják be a közlekedési szabályokat, ezen belül is a sebességkorlátozásokat.
A kutatás során megkérdezettek 79 százaléka szerint a magyar autósok a sebességhatárra, illetve 84 százalék szerint a vezetés közbeni telefonhasználatra vonatkozó előírásokat nem tartják be a leginkább. A kutatásban résztvevők 67 százalék ismerte be, hogy a sebességhatárt ő maga sem mindig tartja be, ebből 12 százalék szerint ez gyakran előfordul vele. 57 százaléka a megkérdezetteknek saját bevallása szerint lakott területen belül betartja az 50 km/órás sebességhatárt. A magasabb jövedelműeknek azonban csak a 47 százalékára igaz ez. Az autósok 40 százaléka 51-60 km/óra sebességgel közlekedik lakott területen, 3 százalékuk pedig 60 km/óránál is gyorsabban megy.
Lakott területen kívül, ha 90 km/óra a sebességkorlátozás azt megkérdezett autósok 49 százaléka tartja be, 7 százalékuk több mint 100 km/óra sebességet mondott. Fordul némileg a kocka az autópályák viszonylatában. Nagyon sokan, az autósok 38 százaléka 120 km/óra sebességgel, vagy még annál is lassabban megy, tehát nem használják ki az autópályákra vonatkozó megengedett 130 km/óra sebességhatárt.
A K&H felmérése szerint a nők óvatosabbak: 48 százalékuk vezet a megengedettnél jelentősen lassabban, míg a férfiak esetében ez csak 30 százalékukkal fordul elő. A sofőrök 5 százaléka viszont 140 km/óránál is gyorsabban megy az autópályákon. A kutatás szerint az autósok 18 százaléka használt már valamilyen eszközt a sebességmérések előrejelzésére, leginkább okostelefonos alkalmazást. Jellemzően a férfiak részesítik előnyben ezeket a módszereket, az okostelefon-alkalmazást 23 százalékuk hívta már segítségül, míg a nőknek csak 11 százaléka.
A felmérés készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy a gyorshajtás ellen más országokban hatékonyan alkalmazott átlagsebesség-mérésről mi a véleménye a felmérésben résztvevőknek. Ebből a szempontból megosztott az autósok véleménye: 56 százalékuk jó ötletnek tartja, 44 százalékuk azonban jobbnak látja, ha Magyarországon nem vezetik be.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.
GYEREKözlekedj – a gyerekek biztonságáért
A gyermekek közlekedésbiztonságának javítása érdekében együttműködési megállapodást kötött öt hazai szervezet.
GYEREKözlekedj – a gyerekek biztonságáért
A gyermekek közlekedésbiztonságának javítása érdekében együttműködési megállapodást kötött öt hazai szervezet.