Hidrogén-üzemanyagú autóbusz áll forgalomba Budapest és Vecsés között, egyelőre három próbahétre.
Először vesz részt hidrogént tankoló üzemanyagcellás autóbusz a közösségi közlekedésben Magyarországon. A Zöld busz programban bő három hete van a busznak bizonyítani, hogy mit tud ez a technológia a gyakorlati életben. Ugyanis az elfogadott hidrogénstratégia része, hogy a technológiát a nehézgépjárművek és a buszok „zölddítésére” alkalmazzák.
A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. szervezésében a Volánbusz üzemelteti a Kőbánya-Kispest és Vecsés között közlekedő Solaris Urbino 12 electric H2 típusú, üzemanyagcellás buszt. A hidrogén-meghajtású autóbusz február 11-e és március 6-a között közlekedik Vecsés és a főváros között a közforgalmú személyszállításban, a tesztjelleggel üzemelő járművet bárki díjmentesen kipróbálhatja.
Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az üzemanyagcellás buszok hatótávban össszevethetőek a hagyományos dízelüzemű buszokkal és a töltési idejük sem sokkal hosszabb, így a technológia folyamatos fejlődésével teret nyerhetnek. Elterjedésére 2030 után lehet számítani, de az nyilvánvaló, hogy a hidrogéntechnológia területén az autóbuszok fejlődése megelőzte a többi jármű-kategóriát.
A Solaris Urbino 12 electric H2 tesztbusz 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú . Az autóbuszban egy 70 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcella működik, amelybe hidrogéngázt juttatnak. A hidrogén és a légköri oxigén kémiai reakcióba lép, ennek eredményeként víz és elektromos energia keletkezik. A buszt integrált elektromos motor hajtja, a jármű egyszeri feltöltéssel 350-400 kilométert tud megtenni.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.