Erősen politikai ügy a 30 km/órás sebességkorlátozások bevezettetése Európa városaiban. Egy biztos, nem az autósoknak áll a zászló.
Az MTI strasbourgi tudósítója, Gebauer Szabolcs jelentette, hogy az Európai Parlament (EP) képviselői szerdán a strasbourgi plenáris ülésükön elfogadott állásfoglalásukban a jelenleginél szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 km/órás sebességkorlátozással szüntetnék meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban.
A 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásban a képviselők hangsúlyozták: mivel adatelemzésük szerint a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, a járművek biztonságos sebességszintje legfeljebb 30 kilométer/óra lenne a lakott területeken és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros. Az EP emellett minden országban zéró toleranciát vezetne be a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban, ugyanis – mint írták – a halálos közlekedési balesetek negyedénél az alkohol is szerepet játszik.
A képviselők olyan, biztonságos vezetési mód kötelező beállítását javasolták a mobil- és elektronikus eszközökbe, amelyek a várakozások szerint korlátoznák a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket. Emellett adókedvezményekkel és biztosítási konstrukciókkal támogatnák a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek vásárlását és használatát.
Véleményük szerint több, a közúti biztonságra és baleseti gócpontokra fókuszáló beruházásra van szükség. Ezzel kapcsolatban felszólították a tagállamokat, hogy hozzanak létre olyan nemzeti közútbiztonsági alapokat, amelyek a közúti bírságokból befolyó összegeket közlekedésbiztonsági kezdeményezések megvalósítására fordítják.
Az állásfoglalás emlékeztetett: minden évben mintegy 22 700-an halnak meg, 120 ezren pedig súlyosan megsérülnek az Európai Unió útjain. A közúti balesetek halálozási arányának korábbi csökkenése leállt, ami azt jelenti, hogy az uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát. Azok ugyanis csak 36 százalékkal csökkentek.
A legutóbbi adatok szerint az utak továbbra is Svédországban a legbiztonságosabbak, egymillió lakosra 18 halálos baleset jut, míg 2020-ban Romániában jelentették a legmagasabb halálozási arányt, 85 halálos balesetet egymillió lakosra vetítve. Az uniós átlag 42 halálos baleset millió lakosonként. A magyar adat ennél valamivel magasabb, 46 halálesettel, de csökkenő tendenciát mutat.
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Javult Debrecen környékének a közlekedése
Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát.
Javult Debrecen környékének a közlekedése
Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát.
Kötelező biztosítás robogókra
FBAMSZ: a segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás robogókra
FBAMSZ: a segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.