A gyerekek szabályos és biztonságos közlekedésre nevelésének a gondolata indította el három éve a "Biztonságos óvoda" programot. A Közlekedéstudományi Intézet által életre hívott programhoz pályázat alapján csatlakozhatnak az óvodák, az indulás óta már 600-an. A programot az ORFK-OBB támogatja
Nagyon ritka az olyan kisgyerek aki ne élvezné a KRESZ-parkokat, még akkor is, ha épp nincs nála a bringája, vagy a lábbal hajtós motorja, mert akkor maga játsza el a közlekedő járművet. Olyan beadás ez, amelyet kár lenne kihagyni, mert így játszva lehet megtanítani a gyerekeket a biztonságos közlekedés alapjaira. Minél előbb rögzüljenek a legfontosabb szabályok, hogy a gyerkőcök önállóan is képesek legyenek a biztonságos közlekedésre az életben.
A Biztonságos Óvoda programban megyénként és Budapesten 10-10, azaz összesen 200 óvoda bevonását vállalta az NFM megbízásából a KTI Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági Kutatóközpont. 2016-ban indult a program, amelyre az óvodák pályázhattak. A programra jelentkező óvodáktól szándéknyilatkozatot várnak, hogy a közlekedési témacsoportot beépítik nevelési programjukba, valamint jelöljenek ki egy közlekedési koordinátort.

Mivel az óvodáknak viszonylag kevés pályázati lehetőség nyílik, ezért minden lehetőségnek örülnek. Vannak olyan óvodák, akik 15-ös létszámmal működnek, s a következő településre kellett átmenniük, hogy digitálisan megküldhessék jelentkezésüket. Míg 2016-ban 328 érvényes pályázatot leadott óvoda közül került ki a 200 óvoda az ország egész területéről, a 2017-ben már 480-an jelentkeztek.
Így 2018-ban nem hirdették meg a programot, hanem az előző évben jelentkezett óvodáknak adtak lehetőséget, hogy részt vehessenek. A program három éven át valósult meg, ami azt jelenti, hogy legalább 600 olyan óvoda található ma Magyarországon, akik a programban aktívan részt vesznek, s a nevelési tervükbe beépítették a közlekedésre nevelést. Ez arányaiban azt jelenti, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak köszönhetően ma Magyarországon megközelítőleg 60 000 óvodás korosztályú gyermek találkozik a biztonságos közlekedés fogalmával.
A program során felkészített trénerek keresték fel az óvodákat és konzultációt tartottak az óvodapedagógusoknak a témakörről, tartottak egy mintafoglalkozást, bemutatva, hogy a közlekedés a gyermekek számára érdekes és motiváló témakör, és rengeteg játékos feladat áll rendelkezésre az ismeretek átadására. Az óvodák a további munkához a gyermekeknek szóló “OviJogsit” és abba ragasztható matricákat kapnak, ami a gyermekek motiváltságát növeli. Emellett egy magasságmérőt is készítettek a számukra, amin a gyermekek testmagasságához mérten a megfelelő gyermekbiztonsági rendszerek (gyerekülés, ülésmagasító) használatáról, illetve a testmagasságukhoz illő kerékpárméretekről kapnak információkat.

A program végén a tréner és a pedagógusok felmérik a gyermekek tudását, közlekedési ismereteit, egy ún. monitoring kérdőív segítségével, amiből megtudjuk a gyermekek ismeretszintjét az elvárt ismeretekhez képest. Az első 200, érvényes pályázatot benyújtó óvoda, ahol minden programelem teljesült, elnyeri a “Biztonságos Óvoda” címet, amelyről elismerő oklevelet kapott, s mellé egy kihelyezhető plakettet, ami akár az óvoda kapuján hirdetheti, hogy az intézmény fontosnak tartja a gyermekek közlekedésbiztonságát és tesz is érte.
A pályázat második részében „Hogyan hasznosítanék egy KRESZ pályát” címmel ötletpályázatot hirdettek meg a már támogatási körbe bejutott 200 óvoda között, ezért a pályázat második részében lehetőségük volt az óvodáknak egy általuk megalkotott ötletpályázat bemutatására. Azt vártuk az óvodáktól, hogy írjanak meg egy komplett programot, tevékenységet, hogy milyen módon tudnák a leghasznosabban a nevelési programba beépítve egy KRESZ pályát hasznosítani. Erre a pályázati részre is nagyon sok pályázati anyag érkezett be, melyből szakmai zsűri választotta ki az 5 nyertes óvodát, akik egy komplett KRESZ pályát és mágnes táblát nyertek. Fontos szempont volt a kiválasztásnál az egyediség és az önállóság. A szakmai zsűri több kategóriát állítatott fel. Volt projekt szemléletben megírt pályázati anyag, de több pályázó egy teljes évet felölelő programot mutatott be. Fontos szempont, hogy az óvodások mindennapi tevékenységébe beépíthető legyen, emelettett kreativitást, egyediséget és a nevelési programba való integrálhatóságát is pontozták a beérkezett pályázatoknak. Idén az ORFK-OBB támogatásával folytatódik ez az óvodai program.

Szombati forgalomkorlátozás a körgyűrűn
Forgalomkorlátozásra kell készülni szombaton az M0-s autóúton, Nagytétény-M6 kihajtó térségében.

Szombati forgalomkorlátozás a körgyűrűn
Forgalomkorlátozásra kell készülni szombaton az M0-s autóúton, Nagytétény-M6 kihajtó térségében.
Pörög a használtautópiac
Az első negyedévben 6,4 százalékkal több használtautó talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Pörög a használtautópiac
Az első negyedévben 6,4 százalékkal több használtautó talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Ittas vagy másnapos?
Könnyen előfordulhat, hogy még egy baráti, zűrmentes, estébe hajló borozgatás után is reggelre marad annyi alkohol a szervezetben, amellyel nem szabad másnap a volán mögé ülni.

Ittas vagy másnapos?
Könnyen előfordulhat, hogy még egy baráti, zűrmentes, estébe hajló borozgatás után is reggelre marad annyi alkohol a szervezetben, amellyel nem szabad másnap a volán mögé ülni.
A németeknél még várat magára a kínai áttörés
A német dpa hírügynökségnek jelentése szerint arányaiban kevés kínai autómárka talált utat a német vásárlók szívéhez.

A németeknél még várat magára a kínai áttörés
A német dpa hírügynökségnek jelentése szerint arányaiban kevés kínai autómárka talált utat a német vásárlók szívéhez.
Elindult a fővárosi hídmosás-sorozat
A hétvégén tisztítják az Erzsébet hidat Budapesten.

Elindult a fővárosi hídmosás-sorozat
A hétvégén tisztítják az Erzsébet hidat Budapesten.
Kecskeméttől Békéscsabáig
Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát.

Kecskeméttől Békéscsabáig
Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát.
Alacsony az arány
A robogók többsége továbbra is kötelező biztosítás nélkül közlekedik. Az e-rollerekkel hasonló a helyzet.

Alacsony az arány
A robogók többsége továbbra is kötelező biztosítás nélkül közlekedik. Az e-rollerekkel hasonló a helyzet.
A vasúti balesetek elkerülésére
A MÁV a járdákra festett piktogramokkal figyelmeztet a vasúti átjárókban a körültekintő átkelésre.

A vasúti balesetek elkerülésére
A MÁV a járdákra festett piktogramokkal figyelmeztet a vasúti átjárókban a körültekintő átkelésre.