A lakosság javaslatai alapján Iskola közelében, veszélyes kereszteződésben építenek ki okoszebrát.
A gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban. A Rendőrség adatai szerint 2023-ban még így is 812 gyalogost ütöttek el kijelölt átkelőhelyen, amelyből 18 volt halálos kimenetelű, 290-en pedig súlyos sérülést szenvedtek. A Generali biztosító tavalyi közvéleménykutatása szerint a láthatóbb (okos)zebrák nagyban segítenék az autósokat abban, hogy biztonságosan megálljanak azoknál. Ennek okán a „Generali a Biztonságért Alapítvány” évek óta népszerűsíti okoszebra programját. Idén egy szavazás során a lakosság arról dönthet arról, hogy melyik városban alakítsanak „okossá” olyan gyalogátkelőhelyet, ami iskola közelében található. A legtöbb online voksot kapó városban az alapítvány támogatásával gyalogosvédelmi rendszer, azaz okoszebra épülne ki még a szeptemberi iskolakezdés előtt.
Idén újabb magyar települést tesz biztonságosabbá a „Generali a Biztonságért Alapítvány” a közlekedésbiztonsági kezdeményezésével – az elmúlt években eddig több, mint 60 okoszebrát építettek ki országszerte az alapítvány támogatásával. A Generali biztosító idén a Közlekedési Kultúra Napja apropóján az Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal (OBB) együttműködve indít közönségszavazást: a magyar lakosságnak két héten keresztül lehetőségük adódik online megszavazni az általuk legveszélyesebbnek gondolt, iskola közelében elhelyezett gyalogátkelőhelyet 19 városból, ezzel támogatva a gyermekek biztonságát. A veszélyes gyalogátkelőhelyeket tartalmazó listát az OBB adatai alapján állította össze a Generali. Idén többek között Baja, Békéscsaba, Eger, Esztergom, Miskolc, Szekszárd, Szombathely, Sopron, Zalaegerszeg vagy a további 8 városból egy gazdagodhat okoszebrával szeptemberben, várhatóan az új tanév kezdete előtt.
A Rendőrség adataiból kiderül, hogy az összes gyalogos baleset 93%-a (1 989 eset) lakott területen belül-, döntő többségben (65%) nappali, természetes fényviszonyok mellett következett be. Azonban 571 alkalommal éjszaka, működő közvilágítás mellett-, 115 esetben pedig közvilágítás nélküli útszakaszon történt szerencsétlenség, amely bizonyítja, hogy a zebrák láthatóvá tétele kulcsfontosságú mind a gyalogos, mind az autós részére. Ezért a Rendőrség és az Országos Rendőr-főkapitányság – Országos Balesetmegelőzési Bizottság idén a közúti ellenőrzések során, illetve a kommunikációs és prevenciós tevékenysége során kiemelt feladatának tekinti a gyalogosok közlekedésbiztonságát.
Az „okoszebra szavazás” tavalyi győztese Mohács volt, ahol a Kossuth Lajos utca 95-97-nél lévő gyalogátkelőhelynél a telepítés előtt az autósok megállási hajlandósága 53%-ot mutatott, míg két héttel utána ez a szám már 62% volt, kettő hónappal később pedig elérte a 66%-ot – amely igazolja az átkelőhely „okossá” alakításának fontosságát és eredményességét. A Generali korábbi közvélemény kutatásából, amelyben 18-65 év közötti személyeket kérdeztek a gyalogátkelőhelyek használatát illetően az is kiderült, hogy a lakosság 13%-nak számos rossz tapasztalata van a zebráknál, hiszen az autósok ritkán engedik át őket. A 18-29 közötti korosztály szerint az autósok csupán 66%-a figyel arra, hogy megálljon a kijelölt átkelőhelyeken.
A megkérdezett sofőrök azonban úgy vélik, hogy ez a szám azért ilyen magas, mert nehéz észrevenni a közeledő gyalogost. Arra a kérdésre, hogy mivel lehetne ezt szerintük segíteni, 90%-uk említette a zebrák láthatóvá tételét (pl. okoszebrával) a szigorúbb szabályozás (82%), valamint a magasabb pénzbírság (79%) mellett. A Generali kutatása rámutatott továbbá arra is, hogy nem csak az autósoknak fontos az észrevehetőbb, feltűnőbb zebra, de a lakosság jelentős részének (89%) is.
A SafeCross® okoszebra egy olyan közlekedésbiztonsági rendszer, amely az útburkolatban elhelyezett aktív LED prizmák segítségével a zebrára lépő járókelőre hívja fel a figyelmet. Tehát az okoszebra célja, hogy az adott átkelőhelynél a járművezetők mindig észleljék a gyalogosátkelést. A fényjelzés kizárólag addig tart, ameddig az áthaladás is, így a zebra csak indokolt esetben lép működésbe. A „Generali a Biztonságért Alapítvány” arra kéri a lakosságot, hogy 2024. május 27. 12.00-ig a 19 zebrát tartalmazó listából szavazzák meg a szerintük legveszélyesebb gyalogosátkelőt. A legtöbb voksot kapott, iskola közelében lévő zebrát pedig a nyár folyamán okossá is alakítják az alapítvány támogatásával.
Szombati forgalomkorlátozás a körgyűrűn
Forgalomkorlátozásra kell készülni szombaton az M0-s autóúton, Nagytétény-M6 kihajtó térségében.

Szombati forgalomkorlátozás a körgyűrűn
Forgalomkorlátozásra kell készülni szombaton az M0-s autóúton, Nagytétény-M6 kihajtó térségében.
Pörög a használtautópiac
Az első negyedévben 6,4 százalékkal több használtautó talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Pörög a használtautópiac
Az első negyedévben 6,4 százalékkal több használtautó talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Ittas vagy másnapos?
Könnyen előfordulhat, hogy még egy baráti, zűrmentes, estébe hajló borozgatás után is reggelre marad annyi alkohol a szervezetben, amellyel nem szabad másnap a volán mögé ülni.

Ittas vagy másnapos?
Könnyen előfordulhat, hogy még egy baráti, zűrmentes, estébe hajló borozgatás után is reggelre marad annyi alkohol a szervezetben, amellyel nem szabad másnap a volán mögé ülni.
A németeknél még várat magára a kínai áttörés
A német dpa hírügynökségnek jelentése szerint arányaiban kevés kínai autómárka talált utat a német vásárlók szívéhez.

A németeknél még várat magára a kínai áttörés
A német dpa hírügynökségnek jelentése szerint arányaiban kevés kínai autómárka talált utat a német vásárlók szívéhez.
Elindult a fővárosi hídmosás-sorozat
A hétvégén tisztítják az Erzsébet hidat Budapesten.

Elindult a fővárosi hídmosás-sorozat
A hétvégén tisztítják az Erzsébet hidat Budapesten.
Kecskeméttől Békéscsabáig
Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát.

Kecskeméttől Békéscsabáig
Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát.
Alacsony az arány
A robogók többsége továbbra is kötelező biztosítás nélkül közlekedik. Az e-rollerekkel hasonló a helyzet.

Alacsony az arány
A robogók többsége továbbra is kötelező biztosítás nélkül közlekedik. Az e-rollerekkel hasonló a helyzet.
A vasúti balesetek elkerülésére
A MÁV a járdákra festett piktogramokkal figyelmeztet a vasúti átjárókban a körültekintő átkelésre.

A vasúti balesetek elkerülésére
A MÁV a járdákra festett piktogramokkal figyelmeztet a vasúti átjárókban a körültekintő átkelésre.