Vasúti átjárós balesetekben már hozzuk a járvány előtti szintet. Ez most rossz hír.
2019-ben és 2020-ban csökkent a vasúti-közúti kereszteződésekben, tehát vasúti átjárókban történt balesetek száma, ez összhangban volt a közlekedési balesetek számának a csökkenésével. Azonban 2021-ben a balesetek száma megnőtt, 2 híján elérve a 2018-as csúcsév eredményét: az elmúlt 11 évben 2018-ban történt a legtöbb baleset vasúti átjáróban, pontosan 88. A vasúti átjárókban történt balesetekért az oda behajtók (gyalogos esetén belépők) figyelmetlensége okolható, ugyanis a MÁV adatai szerint 2008 óta nem volt vasúti hibából bekövetkezett, halálos áldozatot követelő baleset Magyarországon. És nem minden szabálytalankodó szenved balesetet, a MÁV közlése szerint évente 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok.
A 2021-ben történt 86 vasúti átjárós balesetből 16 követelt emberéletet, 15 végződött súlyos- és 14 könnyű sérüléssel, a többi esetben anyagi kárt érte a vasúttársaságot – egymilliárd forintot meghaladó kárt könyvelt el a MÁV tavaly a vasúti átjárókban történő balesetek miatt. A baleseti helyzeteket elemezve az derül ki, hogy a figyelmetlenség és a tudatos szabályszegés mellett nem elhanyagolható baleseti ok, hogy a járművezetők erős forgalomban úgy hajtanak be az átjáróba, hogy nem győződtek meg arról, hogy el is tudják hagyni azt. Tehát bentragadnak a dugó miatt.
(A 2020-as adatsor hiányos)
A gépjárművezetők mellett a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok veszélyeztetettségét is kiemelte a MÁV. Tapasztalataik szerint sokan azért kerülnek bajba, mert eltereli a figyelmüket a zenehallgatás, okostelefon-használat, illetve rossz időben a kapucnis ruházat is gátolja az észlelést. Kétvágányú pályán az elhaladó vonat után közvetlenül elindulva nem várják meg biztosított átjárónál a szabadjelzést, de nem látják a másik sínpáron, ellenkező irányból gyorsan érkező vonatot.
A vonat féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek az átjáróban nincs esélye az ütközés elkerülésére, bármit is tesz. Az útátjárós balesetekben 2021-ben is sérültek meg vasutasok – köztük mozdonyvezetők is: egy esetben súlyosan, három esetben pedig könnyebben. A balesetek visszaszorítására a MÁV 2018 óta éves szinten 60-70 helyszínen tart közös vasúti-közúti közlekedésbiztonsági ellenőrzést a rendőrséggel közösen. Ezzel is szeretnék felhívni a figyelmet arra, hogy a balesetek elkerülhetők lennének, ha a gyalogosok és a gépjárművezetők figyelmesen, kiemelt körültekintéssel, a közlekedési szabályok betartásával közelítenék meg a vasúti átjárókat.
Vasúti átjáró protokoll:
– A vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni
– Biztosított vasúti átjárón csak akkor szabad áthajtani, ha mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad
– A vasúti átjárón folyamatosan, azaz megállás nélkül, legalább 5 km/h-ás átlagsebességgel szabad áthaladni
– Vasúti átjáróban és közvetlenül a vasúti átjáró előtt tilos előzni
– Ha a vasúti átjárót biztosító berendezés nem működik, minden esetben meg kell állni az átjáró előtt. Csak azután szabad továbbhaladni, ha meggyőződtünk róla, hogy nem jön vonat!
– Fénysorompónál az jelzi az üzemzavart, ha egyik fény sem világít!
– A tilos jelzés a gyalogosokra és a kerékpárosokra is vonatkozik, de még a megkülönböztető jelzést használó járművekre is!
– Csak akkor hajtsanak át a vasúti átjárón, ha kétséget kizáróan meggyőződtek arról, hogy nem jön a vonat!
Szombati forgalomkorlátozás a körgyűrűn
Forgalomkorlátozásra kell készülni szombaton az M0-s autóúton, Nagytétény-M6 kihajtó térségében.

Szombati forgalomkorlátozás a körgyűrűn
Forgalomkorlátozásra kell készülni szombaton az M0-s autóúton, Nagytétény-M6 kihajtó térségében.
Pörög a használtautópiac
Az első negyedévben 6,4 százalékkal több használtautó talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Pörög a használtautópiac
Az első negyedévben 6,4 százalékkal több használtautó talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Ittas vagy másnapos?
Könnyen előfordulhat, hogy még egy baráti, zűrmentes, estébe hajló borozgatás után is reggelre marad annyi alkohol a szervezetben, amellyel nem szabad másnap a volán mögé ülni.

Ittas vagy másnapos?
Könnyen előfordulhat, hogy még egy baráti, zűrmentes, estébe hajló borozgatás után is reggelre marad annyi alkohol a szervezetben, amellyel nem szabad másnap a volán mögé ülni.
A németeknél még várat magára a kínai áttörés
A német dpa hírügynökségnek jelentése szerint arányaiban kevés kínai autómárka talált utat a német vásárlók szívéhez.

A németeknél még várat magára a kínai áttörés
A német dpa hírügynökségnek jelentése szerint arányaiban kevés kínai autómárka talált utat a német vásárlók szívéhez.
Elindult a fővárosi hídmosás-sorozat
A hétvégén tisztítják az Erzsébet hidat Budapesten.

Elindult a fővárosi hídmosás-sorozat
A hétvégén tisztítják az Erzsébet hidat Budapesten.
Kecskeméttől Békéscsabáig
Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát.

Kecskeméttől Békéscsabáig
Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát.
Alacsony az arány
A robogók többsége továbbra is kötelező biztosítás nélkül közlekedik. Az e-rollerekkel hasonló a helyzet.

Alacsony az arány
A robogók többsége továbbra is kötelező biztosítás nélkül közlekedik. Az e-rollerekkel hasonló a helyzet.
A vasúti balesetek elkerülésére
A MÁV a járdákra festett piktogramokkal figyelmeztet a vasúti átjárókban a körültekintő átkelésre.

A vasúti balesetek elkerülésére
A MÁV a járdákra festett piktogramokkal figyelmeztet a vasúti átjárókban a körültekintő átkelésre.