A főváros több kerületében tizenöt helyszínen elkezdődnek, illetve néhány esetben már el is kezdődtek a közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási mintaprojektek.
Balogh Samu, a budapesti főpolgármester kabinetfőnöke közölte, hogy a nagy gépjárműforgalom, az abból fakadó zaj és a légszennyezettség akadályozza leginkább azt, hogy Budapest élhető legyen, ezért “itt kell a legerősebben beavatkozni”. A kabinetfőnök hangsúlyozta, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által készítendő közlekedésbiztonsági terv a budapestiek visszajelzései alapján készülhet majd el. Most tizenöt kisebb területen indul, vagy indult el mintaprojekt, és ezeknek az a célja, hogy összegyűjtsék az emberek véleményét, amelyek alapján meg lehet majd határozni a hosszú távú terveket. Ennek kapcsán megjegyezte, hogy a fővárosban jelenleg is viszonylag nagy a forgalomcsillapított zónák aránya.
Az úthálózat harmada jelenleg is 30 kilométer/órás és ez alatti sebességcsillapított zónaként működik a lakóterületek védelmében. Az utak nagyjából felén 50 kilométer/óra a megengedett sebesség. A forgalomcsillapítás nem jelenti azt, hogy a külső, nagy forgalmú utaknál ne lehetne fenntartani az indokolt magasabb közlekedési sebességet. A mintaprojekteket részletezve Balogh Samu elmondta, hogy a pesti alsó rakpartot május óta hétvégenként megnyitották a gyalogosok és a kerékpárosok előtt a Margit híd és a Szabadság híd között. Ez szeptemberig így is marad – közölte, hozzátéve: a tapasztalatok nagyon kedvezőek, azt látják, hogy a rakpart lezárása az autósok elől nem okoz fennakadást a város közlekedésében.
A III. kerületben a Szentendrei és a Vörösvári úton egy-egy rövid szakaszon, lakott területek mentén, ahol nagy a gyalogos forgalom, 60 kilométer/óráról 50-re csökkentik a megengedett sebességet. Az V. kerületben a Szabadság térnél már életbe léptek a változtatások, amelyek lényege, hogy a Honvéd utcából a Nádor utca fele nem lehet végighajtani a kerületen. Ennek az a célja, hogy az átmenő forgalom ne a kis utcákban, hanem a Bajcsy-Zsilinszky úton bonyolódjon. A VI. és VII. kerületet érintő mintaprojekt részleteit ismertetve Balogh Samu közölte: a Kazinczy utca teljes hosszában és a Király utca Károly körút felé eső egy része sétálóutca lesz. Az Üllői úton – a lakótelepekkel övezett részen – a Könyves Kálmán körút és a Határ út között 60 kilométer/óráról 50-re csökkentik a megengedett sebességet. A XI. kerületben a Budafoki út környékén terveznek forgalomcsillapítást. Balogh Samu elmondta, hogy október végéig lehet majd véleményezni a mintaprojekteket, ezeket a BKK felhasználja majd a december végéig elkészülő közlekedésbiztonsági terv kialakításánál. A tervről várhatóan januárban szavazhat a Fővárosi Közgyűlés.
Soproni Tamás (Momentum) VI. kerületi polgármester elmondta: a tervek szerint augusztus elsejétől az Andrássy út szervizútjait minkét oldalon lezárják a Rózsa, az Izabella és a Vörösmarty utca közötti szakaszon. Ott kulturális programokat, kiállítást tartanak majd, valamint utcabútorokat is kihelyeznek. Niedermüller Péter (DK) VII. kerületi polgármester arról beszélt, a legfontosabb céljuk, hogy a forgalmat csökkentsék és visszaadják az ottlakóknak a közösségi tereket. A mintaprojekt augusztus 10-én kezdődik el – mondta, megjegyezve, ennek keretében bizonyos számú parkolóhely megszűnik, és hosszú távú céljuk is az, hogy Belső-Erzsébetvárosban a közterületen ne legyen parkolás, hanem mélygarázsokban és parkolóudvarok parkoljanak az autósok. Reiner Roland (LMP), IX. kerületi alpolgármester elmondta, hogy az elmúlt két hónapban már megvalósult Belső-Ferencvárosban két forgalomcsillapítási projekt. Példaként említette, hogy a Bakáts térnél az intézkedésnek köszönhetően megszűnt az átmenő forgalom, ezáltal csendesebb és nyugodtabb lett a környék.
Óriásplakát pályázat középiskolásoknak
Pályázatot írt ki a MÁV és az OBBi középiskolásoknak a vasúti átjárós balesetek megelőzésének témájában.

Óriásplakát pályázat középiskolásoknak
Pályázatot írt ki a MÁV és az OBBi középiskolásoknak a vasúti átjárós balesetek megelőzésének témájában.
Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.

Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.
Vasárnapi óraátállítás
Vasárnap lép életbe a nyári időszámítás, előre kell állítani az órákat.

Vasárnapi óraátállítás
Vasárnap lép életbe a nyári időszámítás, előre kell állítani az órákat.
Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.

Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.
Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.

Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.
Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.

Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.
Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.

Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.
Gyakorivá váltak a vasúti ájáróban történő balesetek
A MÁV felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt heti tiszaeszlári az ötödik halálos vasúti átjárós baleset az idén.

Gyakorivá váltak a vasúti ájáróban történő balesetek
A MÁV felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt heti tiszaeszlári az ötödik halálos vasúti átjárós baleset az idén.