Megszűnik a fizetőkapus rendszer Horvátországban, mivel a horvát autópályákat kezelő vállalatok 2022-től átállnak az elektronikus autópálya-díjfizetési és az automatikus rendszámtábla felismerő (ALPR) rendszerre, illetve a mikrohullámú adattovábbításra (DSRC).
Horvátország már évek óta tervezi, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren, mivel az jelentősen lassítja a forgalmat, különösen a nyári csúcsidőben. Az új rendszer kiépítésének egyetlen feltételt szabtak, hogy a pályadíj emiatt nem nőhet, de a bevételük sem csökkenthet. Ez utóbbi miatt vetették el például a matricás rendszert, amely a számítások szerint 300 millió kunával (12,8 milliárd forint) kevesebb bevételt hozott volna évente: ezt az átalakítások után a hitelezők nem fogadták el. A kormány ezért egy spanyol cég, az IDOM ajánlata mellett döntött: az új rendszer bevezetése 570 millió kunába (24,3 milliárd forint) kerül majd: hasonló működik Portugáliában és Hollandiában.
A forgatókönyv szerint miután a tervet bemutatják a nyilvánosságnak, valamint a szakminiszter meghallgatja a szakmai szervezetek véleményét is, akkor aláírja az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszerről szóló döntést. Ezt követően az év végéig közbeszerzési pályázatot írnak ki a kivitelező kiválasztására. A telepítési időszak alatt a régi rendszer lesz használatban. Úgy tervezik, hogy lebontják a fizetőkapukat, egyes helyeken átalakítják a forgalmi rendet és az alkalmazottak egy részét más munkahelyekre csoportosítják át. Tíz százalékuknak azonban felmondanak.
A horvát autópálya-hálózat 1306,53 kilométert tesz ki, és négy autópálya-kezelő vállalat irányítása alatt áll, amelyek összesen 3185 alkalmazottat foglalkoztatnak. A DSRC-rendszer olcsóbb a GPS-alapú rendszernél, jelenleg ez a két technikai megoldás létezik. A DSCR nagyon hatékony az autópályákon, ahol a fel- és lehajtást egyszerű fémvázra telepített érzőkelőkkel ellenőrzik, a gépjárművek megállása nélkül, 130 kilométeres sebesség mellett. A DSRC hasonlít a jelenleg használatos elektronikus ENC-készülékre – ez egy előre feltöltött készülék a horvát útdíj-kapuk használatához a sorban állás elkerülése érdekében. A készülék engedményre jogosít majd fel, és fel kell tölteni a megfelelő összeggel, amelyet lehajtáskor azonnal levesz a díjgyűjtő vállalat. A rendszámtábla felismerő rendszert a külföldi autók miatt fontos bevezetni. Az ALPR-hez egy applikációt kell majd letölteni, amit a bankkártyához kötnek: az autópálya-díj összegével a hitelkártyát terhelik majd meg, engedmény nélkül. AZ új rendszer bevezetésével megszűnik a készpénzes fizetési lehetőség.
Tolják a szekeret rendesen
Eddig háromezernél több vállalkozásnak ítéltek meg vásárlási támogatást elektromos gépjárművek beszerzéséhez.
Tolják a szekeret rendesen
Eddig háromezernél több vállalkozásnak ítéltek meg vásárlási támogatást elektromos gépjárművek beszerzéséhez.
Sávlezárás az M5-ösön
Forgalomkorlátozás lesz az M5-ös autópálya soroksári csomópontjánál csütörtöktől hétfőig.
Sávlezárás az M5-ösön
Forgalomkorlátozás lesz az M5-ös autópálya soroksári csomópontjánál csütörtöktől hétfőig.
Útdíjcsalás próbarendszámmal
Próbarendszámokkal csalt el mintegy 50 millió forintnyi útdíjat egy fuvarozócégeket vezető házaspár.
Útdíjcsalás próbarendszámmal
Próbarendszámokkal csalt el mintegy 50 millió forintnyi útdíjat egy fuvarozócégeket vezető házaspár.
Részegen rolival se!
Fővárosi Ítélőtábla: elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Részegen rolival se!
Fővárosi Ítélőtábla: elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Mi szóltunk – őket nem érdekelte
Vezetés közben mobiloztak, tabletet-, laptopot használtak, filmet néztek, nem kapcsolták be a biztonsági övet.
Mi szóltunk – őket nem érdekelte
Vezetés közben mobiloztak, tabletet-, laptopot használtak, filmet néztek, nem kapcsolták be a biztonsági övet.
Közös programokban vesz részt a Suzuki és az OBB
Együttműködik a biztonságos közlekedés elősegítésére a Magyar Suzuki és az ORFK-OBB.
Közös programokban vesz részt a Suzuki és az OBB
Együttműködik a biztonságos közlekedés elősegítésére a Magyar Suzuki és az ORFK-OBB.
Forrást vár a főváros a pesti alsó-rakpart átformálására
Budapest a pesti alsó-rakpart átépítéséhez szükséges EU-s forrásra pályázott.
Forrást vár a főváros a pesti alsó-rakpart átformálására
Budapest a pesti alsó-rakpart átépítéséhez szükséges EU-s forrásra pályázott.
Alagúti mentési gyakorlatot tartottak
Balesetet szimuláltak az M85-ös autóút új alagútjában.
Alagúti mentési gyakorlatot tartottak
Balesetet szimuláltak az M85-ös autóút új alagútjában.