Az elmúlt években már többször is felmerült, hogy a német autópályákon is bevezetik az általános sebességkorlátozást. Közismert, hogy kontinensünkön (vagy talán a Földön) egyedülálló módon Németország autópályáin a megengedett legnagyobb sebességet általánosságban nem határozták meg, így egyéb korlátozás hiányában a sztrádákon akár „padlógázzal” is közlekedhetünk, már amennyiben ez a közúti közlekedés biztonságát nem veszélyezteti. Az ajánlott legnagyobb sebesség egyébként a személygépkocsik esetében 130 km/h. Több korábbi javaslatot követően legutóbb az SPD kezdeményezte a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h-ra (80 mph) történő csökkentését, kijelentve, hogy az intézkedés hozzájárulna a Föld légkörét érintő terheknek és az üvegház hatásnak a csökkentéséhez. (Figyelem: a javaslatot nem is közlekedésbiztonsági, hanem környezetvédelmi előnyökkel indokolták!) Koalíciós partnere javaslatát Angela Merkel asszony a német ZDF televíziónak adott nyilatkozatában az alábbi szavakkal utasította vissza: „Ez nálam nem fog megtörténni. A forgalmi dugók legalább olyan károsak a klímaváltozásra, mint a gyorshajtás”. Kétségtelen, hogy a sebességkorlátozás nélküli autózás jelentősen lerövidítheti az utazási időt az olyan nagy távolságok, mint pl. pl. München és Hamburg között, továbbá a legális száguldozás élménye sok külföldi autórajongót csábít is a német sztrádákra, ugyanakkor – nyilvánosan be nem vallott módon – az általános sebességkorlátozás bevezetése jelentős belpolitikai következményekkel járhat, mely akár a választási eredményekre is kihathat. A sebességlimit elutasítását követően a német kormányzat más módot, ill. eszközt keres az autópályákon közlekedő járművek károsanyag kibocsátásának csökkentése érdekében. A kancellár asszonyt felkérték, hogy támogassa annak a speciális közlekedési menedzsment rendszernek a megvalósítását, amely jóval hatékonyabban tud fellépni a mértéktelen emissziós jelenségek visszaszorítása és a környezetvédelmi érdekek képviselete érdekében.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.