Németországban 2009. január 01-én a helyszíni bírság összege jelentősen – átlagosan mintegy 60-80 %-kal – megemelkedett. Igazodva a szigorításhoz, a német rendőrség már megkezdte az előkészületeket ahhoz, hogy a közúti közlekedés szabályait a járművezetők az eddiginél is fokozottabban tartsák be. Hamburgban például „civil” motorkerékpárokat szereztek be, azaz olyan járműveket, amelyeknél semmi nem utal a rendőri jellegre. Négy darab BMW RT 1200-as motorkerékpárról van szó, amelyek 260 km/h sebességgel képesek haladni. Közülük kettőt a legmodernebb video-felügyeleti technikával szereltek fel, melyek kitűnően alkalmasak a mozgás közben elkövetett szabálysértések felderítésére és rögzítésére, ezen belül különösen a gyorshajtók, a követési távolságot be nem tartók, s a tilos jelzésen áthaladók kiszűrésére. A járműbe épített rejtett kamera a forgalomban résztvevő járművek vezetői részéről gyakorlatilag felismerhetetlen. A motorkerékpárok a belvárosi utak forgalmát felügyelik. Hamburg határait csak speciális esetben hagyják el, pl. ha azt ellenőrzés, ill. a járművezető elfogása megköveteli. A high-tech járművek csaknem folyamatosan vesznek részt a forgalomban. Mindenkor négy fős állományt szerveznek a motorkerékpárokra, s a járőrök két fős csoportokban dolgoznak, német szóhasználattal élve „vadásznak” (a burgenlandi kollégák ugyanerre a tevékenységre a „halászat” szót alkalmazzák). Szabálysértés észlelésekor a videokamerával felszerelt motorkerékpár vezetője a szabálysértő járműve mögött halad, folyamatosan rögzíti a jogsértést, majd rádión jelzi ugyancsak motorkerékpáros társának, hogy intézkedhet a járművezető leállítására. A kamerás jármű biztonsági és egyéb okból mindvégig a szabálysértő mögött marad, amíg az meg nem áll. A módszer és az alkalmazott technikai megoldás korántsem új, ugyanakkor az intézkedés hatásfoka kiemelkedően magas. A motorkerékpárok jellegüknek megfelelően rendkívül mobil eszközök, még a forgalmi dugókban is nagyobb mozgástérrel rendelkeznek. Gépjárművel városi forgalomban a motoros járőrt „lerázni” gyakorlatilag lehetetlen, így a szabálysértés szankcionáltsága mindenkor biztosítva van. A járőrgépkocsikhoz képest alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett a rendőr motorkerékpárok alkalmazásának még egy nagy előnyük van: a hátulról fényképező fix kamerák mellett az egyetlen olyan eszközök, amelyek képesek napjaink városi közlekedésének egyik legnagyobb problémájának a kezelésére: a motorkerékpárosok által elkövetett szabálysértések visszaszorítására. És erre igen nagy szükség van úgy Magyarországon, mint Európa más országaiban, mert a motorkerékpár az egyetlen olyan járműkategória, amely vonatkozásában 2001. óta folyamatosan nő a halálos közúti balesetek és áldozatok száma.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.