A motorkerékpárosok testi épségének védelmét szolgáló speciális öltözetek egyre inkább elterjedőben vannak, ugyanakkor jelenleg a védőruházattal kapcsolatos kötelező jellegű előírások sem Magyarországon, sem pedig más EU tagállamokban nem léteznek. Ennek oka egyrészt az, hogy napjainkig még nem alakultak ki azok a sztenderdek, amelyek a motorkerékpározás különböző módozataiban (lakott területen belüli, ill. kívüli közlekedés esetén, télen, vagy nyáron, mopeddel, vagy nagyteljesítményű motorkerékpárral stb.) előírásként alkalmazhatók lennének, másrészt pedig a kérdéskörnek szociális vonzata is van, ugyanis egy korszerű, protektorokkal ellátott védőruházat akár több százezer forintba is kerülhet. A motorkerékpáros közlekedés biztonságának fejlesztése az EU jelenlegi és a jövőben tervezett közlekedéspolitikájának a szerves részét képezi, és ismertek azok a törekvések, melyek a motorkerékpáros védőruházatokkal kapcsolatos minimális követelmények megfogalmazására irányulnak. A nyilvánosságra hozott tervek alapján az EU Bizottság 2012-re szeretné megfogalmazni ezeket a minimális követelményeket, melyeket azt követően ajánlásként tervez megfogalmazni az egyes tagállamok felé. Az ORFK-OBB álláspontja szerint a motorkerékpáros védőruházat használatával közúti baleset esetén a sérülések súlyossági foka jelentősen csökkenhet, ugyanakkor a konkrét szabályozási háttér kialakítása további kutatások és tanulmányok végrehajtását, valamint a leendő minimális nemzetközi sztenderdek meghatározását feltételezi.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.