A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
Minden autóvásárló szembesül a keserű valósággal, amikor drágán megvett autóját eladja, hiszen használtan sokkal kevesebbet ér: a vásárláskori és az eladási ár közötti különbséget hívjuk értékvesztésnek. Azonban ez az jellemző autónként változó. Sőt, időszakonként is. Most például, hogy az egymást követő válságok során jóval kevesebb új autó fogyott a piacokon, a használtpiacra is kevesebb kocsi jut ki. Ráadásul az új autók áremelkedése miatt is sokan inkább fiatalabb használtautót vásároltak, így felborult a kereslet és kínálat addigi egyensúlya. Egy amerikai felmérés arra jutott, hogy minden drágább lett, a használtautók pedig kevesebbet veszítenek értékükből, mint korábban: persze ehhez nem kell elmenni Amerikáig, itthon is így történt. Azonban a kereslet-kínálat viszonya, és az újkori árak változása nem az egyetlen, ami hat a használtpiaci árakra. Számít a gazdasági környezet és a konstrukció jellege is, ami az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt fontos, valamint a dráguló üzemanyagárak okán a fenntartás, így a fogyasztás kérdése is elsődleges az értékőrzés során.
Nem meglepő, hogy az értékvesztésben az élen továbbra is a luxusautók állnak (kivéve a Porsche egy-egy típusát), és szorosan felzárkóztak mögéjük az elektromos autók. Utóbbi első hallásra talán meglepőnek tűnhet ez, ám ha a tények magukért beszélnek. Az állami vásárlási támogatás nélkül maradt piacokon az új és használt elektromos autók iránti kereslet visszaesett. Továbbá az elektromosok kezdeti népszerűségét az is táplálta, hogy a korai elfogadók nagy számban vásárolták őket, mára megfogyatkoztak a lelkesedésből vásárlók.
A realistábbaknál gyakran elbukik az elektromos autó vásárlás: mert például nem épült annyi töltő, mint amennyit ígértek, a töltőkön az áramot drágán adják, így a fogyasztáson sem lehet olyan sokat nyerni, mint eleinte. A nyilvános töltőkön az áram ára többszöröse annak, amennyiért otthon a konnektorból jön. Akinek tehát nincs helye, lehetősége otthoni töltőt telepíttetni, annak a villanyautózás szó szerint drágább lehet, mint belső égésű motoros autóval járni. Így ma ott tartunk, hogy egy elektromos autó öt év alatt az újkori értékének a felét elveszti – szemben egy hibriddel, amely 20-25 százalékkal kevesebbet veszít.
Elektromos modellek értékvesztése az első 5 évben | ||
1. | Tesla 3 | 42,9% |
2. | Tesla X | 49,9% |
3. | Nissan Leaf | 50,8% |
4. | Chevrolet Bolt EV | 51,1% |
5. | Tesla S | 55,5% |
EV-k átlagos értéke | 49,1% |
A villanymotor és az akkucsomag azonban nem feltétlenül jelent egyet a nagy értékvesztéssel.
Hibridhajtású kompakt SUV-K értékvesztése az első öt évben | ||
1. | Toyota C-HR | 24,4 % |
2. | Subaru Crosstrek | 24,5 % |
3. | Honda HR-V | 26,2 % |
4. | Toyota RAV4 | 27,2 % |
5. | Nissan Kicks | 27,5 % |
Kategória átlagos értéke | 38,0 % |
Az értékvesztés szempontjából legrosszabbul szereplő típusok terén maradt a papírforma: az újként nagyon drága, később pedig jellemzően problémás és méregdrágán javítható luxusautók viselik meg legjobban a tulajdonosok pénztárcáját.
Luxusautók értékvesztése az első öt évben | ||
1. | Maserati Quattroporte | 64,5 % |
2. | BMW 7 Series | 61,8 % |
3. | Maserati Ghibli | 61,3 % |
4. | BMW 5 Series (hibrid) | 58,8 % |
5. | Cadillac Escalade ESV | 58,5 % |
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.