Szénsemleges üzemanyagokat, és azokkal kompatibilis motorokat fejleszt három japán gyártó.
Egyszerre két, párhuzamos kutatást kezdett a Toyotaa partnereivel. Az egyikben a jövő belső égésű motorját fejlesztik, míg a másik célja az ezekben használatos, zéró szénlábnyomú üzemanyagok kialakítása. A konzorcium reményei szerint 2030 körül piaci forgalomba hozhatják a fejlesztés eredményét, a hidrogénből és széndioxidból előállított szintetikus üzemanyagot, illetve növényi alapú bioüzemanyagot.
A Toyota régóta kritizálja az autóipar kizárólagos megközelítését. Míg számos gyártó teljes mértékben elveti a belső égésű motortechnológiát, és a jövőt kizárólag az akkumulátoros elektromos hajtási rendszerekben látja, a japán cég a technológiák párhuzamos alkalmazásában látja az autóipar túlélésének a kulcsát. Az üzemanyagok előállításával párhuzamosan a Toyota az azok felhasználására alkalmas erőforrások kifejlesztésével is foglalkozik. Ehhez együttműködési megállapodást írt alá a Subaru Corporation és a Mazda Motor Corporation vállalatokkal.
Három alapvető követelményt támasztottak az új motorgeneráció felé: kompakt méretüknél fogva lehetővé tegyék a minél jobb helykihasználást, és szabad kezet adjanak a formatervezőknek az áramlástanilag optimalizált karosszériák kialakításához. Továbbá a jelenleginél jobb hatásfokkal lehessen azokat alkalmazni villamosított hajtási rendszerekben, legyen szó full hibrid, mild hibrid, vagy hálózatról tölthető formációkról. Végül pedig ezeket a motorokat a fent említett e-üzemanyagok, illetve a hidrogén használatára kívánják optimalizálni.
A három autógyártó hangsúlyozta, hogy a kutatási és fejlesztési célú együttműködés nem jelenti azt, hogy ugyanazon motorokat használnák a jövőben: mindhárman megőrzik a rájuk jellemző konfigurációkat, azaz a Subaru a boxermotorokat, a Mazda a bolygódugattyús erőforrást, a Toyota pedig a soros hengerelrendezésű motorokat.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.