A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
A forgalom folyamatosan növekszik világszerte. Az Inrix, a világ vezető forgalmi adatokat elemző szolgáltatója, a Global Traffic Scorecard 2023 éves forgalmi tanulmányából kiderül, hogy a világranglistát New York vezeti, ahol éves szinten 101 órát ülnek dugóban az emberek. A legzsúfoltabb városok 2. helyén London (99 óra), a 3. helyen Párizs (97 óra), míg a 4. helyen Mexikóváros (96 óra) áll. Az ingázók Budapesten aránylag hamar elérik úticéljukat, „mindössze” 47 órát, alig két napot ücsörögnek dugóban egy év alatt. Ez a világon a 72. helyre elegendő.
A 2023-as Global Traffic Scorecard három év mobilitási adatait tartalmazza a világ legzsúfoltabb területein. Összehasonlítja az utazási késéseket, a torlódások költségeit. A forgalmi torlódások világszerte tovább nőttek 2023-ban. Az elemzett 947 város közül 78%-ban nőtt, 19%-nál csökkent, 3%-nál nem változott a torlódás. Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Németországban a forgalmi torlódások mértéke nőtt 2023-ban, és mindhárom ország elérte a kovid előtti szintet.
A tanulmány rámutat, hogy 2024-ben Párizs bejelentette, hogy a kerékpározás hangsúlyosabbá vált, mint az autózás a belvárosban. A világon több helyen is próbálkoznak, hogy a kerékpározás hangsúlyosabbá váljon a sűrű, városi területeken, és továbbra is Párizsra tekintenek példaként. A legutóbbi adatok szerint azonban az Egyesült Államokban a kerékpáros ingázás még mindig 9%-kal elmarad a kovid előtti szinttől. Összességében 2023 volt az az év, amikor a torlódások a késések tekintetében közelebb kerültek a 2019-es kiindulási ponthoz– állapította meg a tanulmány.
Az Inrix 2023 hét kontinens, 37 országának, 947 városáról gyűjtött adatokat. Az ingázási távolságot is mérték a kutatás során. Az Egyesült Államokban ez átlag 12 km, de például Németországban majdnem 15 km. Budapestről ilyen adat nem készült, de térképről az leszűrhető, hogy a legnagyobb forgalom az M7-es, M1-es, M3-as autópályán van a főváros közelében. Tavaly Martonvásártól, Zsámbéktól, illetve Gödöllőtől volt nagy a forgalom. A reggeli és délutáni csúcsidőben 35 km/óra az átlagsebesség, míg csúcsidőn kívül 53 km/óra. A belvárosban tavaly 24 km/óra volt az átlagsebesség.
A közlekedési szakértők szerint az átlagos dugóidő Németországban például három órával nőtt az előző évhez képest. Ez pedig pénzbe kerül! Az ingázók idővesztesége miatt felmerülő összes költsége sofőrenként átlagosan 427 euró. 54 euróval több, mint 2022-ben, hasonló üzemanyagköltség mellett. A németországi forgalmi dugók miatti időveszteség teljes költsége 3,2 milliárd euró.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.