Új típusú, alumínium és prizmára hasonlító fabeton zajvédő falakat próbálnak ki az M0-ás autóút két szakaszán.
A Magyar Közút kísérleti út- és hídépítési programjának a része az újfajta megoldások próbája-bevezetése. A zajvédő falak új generációit az elhasználódott zajvédő falszakaszok cseréjekor teszteli a Magyar Közút. A FONOCON alumínium zajvédő falrendszert az M0-ás autóút M5-ös autópálya felé vezető oldalán a 7-es kilométerszelvényben, Diósdnál található hídszerkezeten kijelölt 45 oszlopközben építették be. Míg az XTR Akusztik-F Prizma zajárnyékoló falpanelt az M0-s autóút 73-as csomópontjának északi kihajtóágánál, Dunakeszinél telepítették a régi fafonatos panelek helyett.
Az alumínium zajvédőfal könnyű, így egyszerűbben cserélhető és olcsóbb a telepítése a korábban alkalmazott elemekhez képest. Az alacsonyabb tömeg miatt különösen hidakon, felüljárókon jelenthet előnyt. A zajárnyékoló faltípus megfelel a magyar és nemzetközi akusztikai előírásoknak, anyagából fakadóan tartós, könnyen kezelhető és változatos formai kialakításokra alkalmas. Például íves falak, hajlított rendszerek, alagutak is kivitelezhetők ezekkel az elemekkel. A szendvicspanel lemezek rejtett kapcsolása biztosítja a bonthatatlan szerkezetet, ez felel a lopásbiztonságért. Az esetlegesen sérült elemek speciális emelőfülekkel mégis könnyen kiemelhetők és cserélhetők. Az elemek továbbá színezhetők, nyomtatható mintával is elláthatók.
Az XTR Akusztik-F Prizma zajárnyékoló falpanel ferdesíkkal metszett hasábokkal, egy tört felületű fabeton zajárnyékoló. Az osztott felület a zajt térben szórja, így a visszaverődés is alacsonyabb mértékű. A ferde síkkal metszett hasábok osztottabbá teszik az elemek felszínét, megnövelve a hangelnyelő felület nagyságát, ezért a hanghullámok nagyobb felületen képesek a szerkezetbe hatolni, ahol kioltódnak, ezért az elemeknek kiváló a hangelnyelési mutatója.
Ezek az elemek is színezhetők, minél magasabb a zajvédő fal, annál érdekesebb, bonyolultabb mintát lehet az elemeken kirajzolni. Hasonló zajvédővel már találkozhattak a közlekedők az M85-ös út Sopron kelet- Fertőrákos közötti szakaszán, azonban az ott alkalmazott csavaros technológia helyett ezúttal a beépítés technológiája, a laprugós megoldás is újdonság. A laprugó alkalmazásnak előnye, hogy az elemeket alul és felül is az oszlophoz szorítja, javítva ezzel az elkészült műtárgy hanggátlási paramétereit. Az elemek élettartama várhatóan minimum 30 év, ez alatt nem igényelnek karbantartást.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.