Múlt héten ismét magas volt a közlekedési balesetben elhunytak száma. Vészcsengőként riaszt, hogy a fele az áldozatoknak motorkerékpáros volt!
Lép a gép, tapad az aszfalt, na de nem mindig annyira, ahogy a vezető gondolja. Megdöbbentő, hogy a múlt héten öt motorkerékpáros hunyt el közlekedési balesetben az útjainkon, és az ötből négy egyrésztvevős balesetben, azaz elvesztették az uralmukat a járművük felett és súlyosat buktak. Pedig az 1358 közúti balesettel, amelyek a hatóságok tudomására jutottak, a többi közlekedő is kitett magáért a közlekedési balesetek terén. A balesetekben 279-en sérültek meg könnyebben, és 108-an súlyosan, ami összevetve a korábbi statisztikákkal ismét egy magas szám.
Az autók jobban tolerálják a vezetői hibákat, mint a motorkerékpárok, ami autóval elkövetve lehet egy nagyobb ijedtség, az motorral könnyen fordul esésbe, balesetbe. Nem győzzük évről-évre hangsúlyozni mennyire fontos a vezetői tudás fejlesztése, valamint szinten tartása. Különösen fontos ez a szezonális járművek esetében, mint a motorkerékpárok. Felhívjuk a motorosok figyelmét, hogy az ORFK-OBB is lehetőséget biztosít ingyenes vezetéstechnikai tréningekre, mint most, június 18-án pénteken, valamint június 25-én a HUMDA ügynökség is a Hungaroringen. Keressék a lehetőségeket és vegyenek részt vezetéstechnikai tréningeken, úgy a motorosok, mint az autósok, hiszen a mai járművek teljesítményszintje lényegében megköveteli a nagyobb vezetési tudást és rutint!
A múlt héten az első halálos közúti baleset Komárom-Esztergom megyében Dág lakott területén történt. Június 7-én, hétfőn reggel egy útkereszteződésben egy 50 éves férfi az általa vezetett autóbusszal, parkolási szándékkal végrehajtott tolatási manőver során, kanyarodás közben elsodort egy 81 éves gyalogos nőt, aki a kórházba szállítást követően meghalt.
A második múlt heti halálos baleset, amely egyben az első olyan, amelyben motoros volt érintett, Veszprém megyében Nemesvámos közelében a 77-es számú főúton, szintén június 7-én hétfőn, de már az éjszakai órákban történt. Egy 26 éves férfi motorkerékpárral – előzés közben – az úttestről lesodródott és az útárokba csapódott. A balesetben a motoros a helyszínen meghalt.
Június 8-án, kedden történt a harmadik halálos közúti közlekedési baleset a múlt héten. Sopronban egy vasúti átjáróban délelőtt egy 21 éves férfi tehergépkocsival a fényjelző berendezés tilos jelzése ellenére behaladt a sínekre, ahol összeütközött egy tehervonattal. A balesetben a teherautó sofőrje és utasa, egy 27 éves férfi a helyszínen meghaltak.
Pest megyében, Vác közelében a 2-es számú főúton, június 10-én este történt a negyedik halálos kimenetelű baleset. Egy 44 éves férfi az általa vezetett járműszerelvénnyel egy útkereszteződésben összeütközött egy 40 éves férfi által vezetett személygépkocsival. A balesetben a személyautó sofőrje a helyszínen meghalt. A vizsgálat jelen állása szerint a baleset oka, hogy a teherautós nem adott elsőbbséget a jelzőtáblával védett útvonalon haladó jármű részére.
Másnap, június 11-én történt a következő halálos baleset, amelyben motoros volt az érintett. Heves megyében, Füzesabony közelében az M3-as autópálya 114+920. km szelvényében a bal pályatesten, kora délután egy 41 éves férfi motorkerékpárral elvesztette az uralmát a jármű irányítása felett, lehaladt az úttestről, majd a két pályatestet elválasztó szalagkorlátnak ütközött. A balesetben a motoros a helyszínen meghalt.
Aznap megtörtént a harmadik motoros baleset is. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében Tivadar lakott területén délután egy 33 éves férfi motorkerékpárral lesodródott az úttestről és a beton vízelvezető árokban borulva állt meg. A balesetben a motoros a helyszínen meghalt.
Másnap, június 12-én ismét egy motoros lett a kárvallottja egy balesetnek. Ez az egyetlen olyan múlt heti halálos motoros baleset, amelyben a vizsgálat jelenlegi állása szerint nem a motoros hibázott. Dunaharaszti lakott területén egy útkereszteződésben reggel egy 45 éves férfi személygépkocsival – kanyarodás közben – nem biztosított elsőbbséget a vele szemben motorkerékpárral szabályosan közlekedő, 31 éves férfinak, amelynek következtében összeütköztek. A motorost életveszélyes sérülésekkel a Budapesti Merényi Gusztáv Kórházba szállították, ahol az orvosi ellátása ellenére, délután meghalt.
Június 13, vasárnapra két halálos közlekedési baleset jutott. Az első Pest megyében, Biatorbágy közelében történt a 8101. számú út 5. km szelvényében hajnalban. Egy 44 éves férfi személygépkocsival egy jobbra ívelő útkanyarulatban az úttestről lehaladt és egy fának ütközött. A baleset során a sofőr életveszélyes sérülést szenvedett, utasa, egy 52 éves férfi a helyszínen meghalt.
A másik vasárnapi halálos baleset ismét motorossal történt. Eger közelében a 2504. számú út 3. km szelvényében dél előtt 10 perccel egy 45 éves férfi motorkerékpárral egy jobbra ívelő útkanyarulatban áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol nekiütközött egy személygépkocsinak. A balesetben a motoros a helyszínen meghalt.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.