Magazin

Új útpadkafigyelő rendszer

2020-03-21 14:00:25

A sávkövetők után megérkezett az útpadkafigyelő. A célja ugyanaz, a sávban, illetve az úton tartani az autót, ha a sofőr nem figyel, vagy ügyetlen.

Ford Utpadka

A kiépítetlen vagy jelöletlen útpadkájú, jellemzően alsóbbrendű országutakon való autózást kívánja segíteni a Ford az új vezetéstámogató rendszerével, az útpadkafigyelővel. A 70-100 km/órás sebességtartományra tervezett útpadka érzékelő a belső visszapillantótükör alatt elhelyezett kamerával figyeli az útpadkát, 50 méter hosszú és 7 méter széles szakaszt szkennelve az autó előtt.

Ahol a szilárd útburkolat átvált laza padkába, kavicsos felületbe vagy füves részbe, a rendszer (szükség esetén) finom kormányrásegítéssel akadályozza meg, hogy lehajtson a stabil útburkolatról. Az eszköz algoritmus segítségével állapítja meg, meddig tart az útburkolat, és hol kezdődik az útpadka. A rendszer a fejlesztők közlése szerint olyan esetben is kormányzási rásegítést ad, ahol fel van ugyan festve az út széle, de hó, lehullott falevelek vagy csapadék miatt nem látható a jelzés.

Ha a vezető az első ellenkormányzás után továbbra is túl közel halad a padkához, a rendszer – határozottabb jelzésként – megrezgeti a kormánykereket. Éjszaka a berendezés a fényszórók fényét használva is működőképes. Az európai piacon az „Útpadka Érzékelő” megrendelhető az Explorer, a Focus, a Kuga és a Puma modellekhez.