A legnagyobb angol közlekedési táraság a buszok tetejére szerelt légszűrővel kezdte meg a városi levegő tisztítását.
A Go-Ahead Csoport Nagy Britannia egyik legnagyobb közlekedési vállalata, amely többek között ötezer buszt működtet számos nagyvárosban. Buszaik között a klasszikus emeletes buszoktól a kínai elektromos BYD buszokig szinte minden “buszfaj” megtalálható. Minthogy a járművek közül sok városon belüli járatokon közlekedik, arra gondoltak az utasszállítás mellett a levegő tisztaságáért is tehetnének. Ezért korszerű, Euro VI minősítésű dízelmotorral működő busz tetejére szereltek légszűrő berendezést, amelyeket a Pall Aerospace vállalat fejlesztett – ez a cég kereskedelmi és katonai célra is gyárt légszűrő berendezéseket -, a szűrő PM10 finomságú részecskéket is képes kiszűrni, tehát a szálló por koncentrációt csökkenti. A technológiát élesben próbálták ki a cég kísérleti buszával Southamptonban. A 100 napos teszt alatt a szűrőberendezés 3,2 millió köbméter városi levegőt szűrt át, amelyből 65 gramm – körülbelül egy teniszlabda súlyú – szennyező anyagot vont ki. A Go-Ahead sikeresnek minősítette a tesztet, így újabb buszokat szerelnek fel a szűrőberendezéssel, amelyeket kora nyártól állítanak menetrendszerű forgalomba Oxford, Plymouth, Newcastle, Manchester, Crawley, Brighton és Southhampton utcáin.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.