Az automata sebességellenőrző készülékek jövője a multifunkcionális felhasználás irányába mutat. Ez azt jelenti, hogy a forgalom-felügyeleti technikai eszközök egyidejűleg több szabályszegés felderítésére és rögzítésére válnak alkalmassá. Erre jó példa a Svájcban, Bern központjában 2010. óta működő készülék, mely a sebességmérők legújabb generációjának számít (lásd a képen).
A Trafistar SR590 típusú, svájci fejlesztésű készülék 4 forgalmi sávot képest ellenőrzés alá vonni (a korábbi 2 sáv felügyeletére alkalmas készülékekkel szemben), s egyidejűleg 22 gépjármű megfigyelésére alkalmas. A készülék a gyorshajtás mellett kilenc további szabályszegés rögzítését is lehetővé teszi.
Ezek sorában megemlíthető a követési távolság meg nem tartása, az autóbusz forgalmi sávban, vagy kerékpár sávban haladás, az előzési tilalmak megszegése, elsőbbség meg nem adása útkereszteződésben, vagy éppen a gyalogosokkal szemben.
A készülék radar elven működik, s 3D képek rögzítésére alkalmas. Az Európai Unióban a Trafistar SR 590-et – multifunkcionális jellege miatt – a közeljövő egyik nagyszerű forgalomellenőrző eszközének tartják. A Trafistar SR 590 árát a gyártó a honlapján eddig nem tette közzé. Svájci gyártású innovatív eszközről lévén szó, vélhetően nem tartozik az olcsó sebességmérők közé.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.