180 kilométeres kerülőtől is megszabadíthatja majd a kamionsofőröket a várhatóan jövőre elkészülő, új komáromi Duna-híd. Ez környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szempontból is jótékony hatással lesz a térségre.
Így lehet 600 méteren 180 kilométert nyerni – gőzerővel építik az új komáromi Duna-hidat. Régóta tervezték, és végül 2017 augusztusában el is kezdték építeni Komáromnál az új, Magyarországot és Szlovákiát összekapcsoló Duna-hidat, amely kis túlzással alapjaiban változtatja meg az észak-nyugati régió közlekedését: települések és kistérségek sokasága szabadulhat meg jelentős tranzitforgalomtól.
Legtöbb gond – egyebek mellett balesetveszély, zaj- és környezetterhelés – forrása ugyanis ma még az: a nehézgépjárművek számára Vámosszabadi és Letkés települések között nincs átkelési lehetőség a Dunán és az Ipolyon. Legközelebb Vámosszabadi és Parassapuszta határátkelőhelyeken lehetséges az áthaladás. Komáromban ugyan ott a régi átkelő, az Erzsébet híd, ám azon 20 tonnás össztömeg-korlátozás érvényes. Emiatt bizonyos esetekben mintegy 180 kilométeres kerülőre kényszerülnek a fuvarozóknak.
Az új átkelő persze nem csak a teherforgalom miatt lesz fontos: A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatás szerint ma mintegy 9000 egységjármű a forgalom az Erzsébet hídon, amely ráadásul Komárom és Révkomárom belsejébe vezeti a kocsikat és a napi 300 darab 20 tonna alatt teherautót.
Az új Duna-híd megépülése után közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között. Várhatóan kisebb lesz a teherforgalom az M1-es autópályán Győr és Komárom között, valamint a vámosszabadi meg a parassapusztai határátkelőnél – írta érdeklődésünkre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A társaság kiemelte: A híd és az új, komáromi déli elkerülő-szakasz további jelentős tranzitforgalmat vezet majd le. Mindezek együttesen azt eredményezhetik, hogy Komáromban és Révkomáromban számottevően csökken az utakon a balesetveszély és a károsanyag-kibocsátás.
Az új híd és a csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2020. június végére várható, de az átkelő hat pilléréből a szlovák oldali három már elkészült, a magyar oldalon az utolsót, a Duna közepén levőt március végére tervezték befejezni, a hídpályából pedig már 278 méter a helyén van. A 600 méter hosszú, legmagasabb pontján 94,5 méter magas, úgynevezett egypilonos, ferdekábeles hídon kétszer egy sávos szakasz vezet majd át.
A híd az egyes főutat köti majd össze a szlovák oldali 63. számú főúttal. A hídon kerékpárút, gyalogos járda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás is lesz. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és kábelek díszkivilágítást kapnak. A beruházáshoz tartozik egy-egy útcsatlakozás megépítése mindkét oldalon.
Magyarországon egy 1,3 kilométer hosszú út épül a 131-es számú főút Komárom déli elkerülőig. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút felett, a másik a Koppány vezér út felett. Ezenkívül két tengelysúly-mérő hely is épül a főpálya mindkét oldalán. A szlovák oldali útcsatlakozás hossza 646 méter hosszú, kétszer egy sávos kialakítású.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.