A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
A műanyag fényszóróburák korántsem olyan tartósak, mint az üvegből készültek voltak. Az utóbbiak, ha nem kaptak követ, vagy nem törtek be bármilyen koccanásban, vagy balesetben, akkor kiszolgálták az autót a teljes használat időtartama alatt. A műanyag lámpákkal ez legfeljebb óvott, keveset használt és garázsban tartott kocsik esetén fordulhat elő.
Ugyanis a műanyag, mint szerves anyag egyrészt lassan ugyan, de „szárad” öregszik. Továbbá érzékeny a napfényre, az UV-sugárzásra. Mindemellett pedig viszonylag puha felületű, és rugalmas is, ami ugyan jó a kőfelverődések elviselése okán, viszont sokkal inkább karcolódik, mint tette azt az üvegbura. Lényegében magas futásteljesítményű, illetve rendszeresen (hetente) gépi kefés mosóba hordott pár éves fiatal autók lámpaburái is mattulhatnak. Gépimosás nélkül is egy két-három éves műanyag fényszórót már számtalan apró karc és beégett homokszemcse csúfíthatja. A levegőben lebegő homokszemcsék csiszoló hatása egy autópályázáskor nem elhanyagolható.

A műanyag fényszórókat a gyártók éppen a felületük védelméért UV-álló kemény felületű lakkal vonják be. De idővel ez is feladja. A sorolt sérülések, illetve az elhasználódás a fényszóró fénykibocsátó képességét is rontja. A hátsó lámpák hasonlóképpen érzékenyek, de a mattulások, karcok itt inkább esztétikai hibának számítanak. Többen ilyenkor beletörődnek a hibába vagy új lámpát vesznek, pedig menthető a meglévő is.

A karcok és mattulás ellen a polírozás az egyik hatékony eszköz (fényszóró és hátsó lámpa esetén egyaránt). Ha csak sok apró, mattító hatású karc van a burán, akkor elég egy finom, 2000-es csiszolópapírral (vizesen), vagy ha valaki tud géppel polírozni (kell egy polírozógép, ami ugye nem sarokcsiszoló, mert alacsonyabb fordulatszámon dolgozik, sőt általában a gép fordulatszáma szabályozható is) akkor úgynevezett ipari polírpasztával (amely autófesték szaküzletekben kapható) kell szépen átpolírozni a lámpát.

Géppel olyan 8-10 perc egy lámpa, kézzel inkább 1 óra. Ha mélyebb a karc, vagy sok a beégett szemcse a fényszóróburán, akkor a polírozás előtt 600-as csiszolópapírral (vizes) át kell nagyolni a felületet (nem kell megijedni, hogy ekkor lényegében teljesen tejüveg szerűvé válik a bura). És utána jöhet a finom polírozás pasztával. Autófényezők, vagy autókozmetikával foglalkozók két lámpa polírozását átlag 10 000-20 000 Forintért vállalják.

Előfordul öreg kocsiknál, hogy a hátsó lámpa már nem csak a felületén karcos, hanem az anyaga veszti a színét, besárgul. Ez már nagyobb probléma, mert ez esetben a polírozás javít ugyan a fényáteresztő képességén, de visszaadni azt nem tudja. Még egy fontos dolog a polírozás kapcsán, hogy mint fent említettük a fényszórókat a gyártó felületkezeli. A polírozással ezt a védőréteget is eltávolítjuk.

Valahogy a polírozás után érdemes pótolni ezt a réteget, például le lehet lakkozni a lámpát, de ez már inkább a fényező dolga, nem otthoni feladat. Segítség lehet, hogy ma már olyan autókozmetikai műanyagápolószerek is kaphatóak, amelyekkel részben pótolható a lakkozás adta védelem. De ezeket időnként frissíteni kell. Mindenféle utókezelés nélkül a polírozás után 2-3 hónappal várhatóan újra csúnya lesz a lámpa, és lehet kezdeni elöltől az egészet. Persze még ez is lehet olcsóbb játék, mint új fényszórókat vásárolni.

Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Utánfutóval szabályosan
Nem mindegy, hogy mivel mit szeretne vontatni az autós, és az sem mindegy, hogy azt miképp teheti. Szabályok vonatkoznak a vontatható tömegekre, a vontatójárműre és a sofőr szükséges képesítésére is.
Utánfutóval szabályosan
Nem mindegy, hogy mivel mit szeretne vontatni az autós, és az sem mindegy, hogy azt miképp teheti. Szabályok vonatkoznak a vontatható tömegekre, a vontatójárműre és a sofőr szükséges képesítésére is.
