Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
Úgy gondoljuk mindenki, aki a szabadban parkol, találkozott már a nyestek problémájával. Ezek a mozgékony kis ragadozók szívesen lakják be esténként az autókat, bár, hogy mit szeretnek benne, nehezen érthető. Lehet kis rágcsálókat keresnek a motortérben, vagy szét akarnak nézni a kocsi tetejéről. Egy biztos, azért jelezni szeretnék az autótulajdonosoknak, hogy arra jártak.
Lábnyomok a kasznin, a meredek fényezett részeken körömkarcolások, ürülék a sárvédő élén, tetőn, csomagtérajtón – ez utóbbi lehetőleg úgy, hogy rés felett legyen nehezen lelökdöshetőn, és jusson belőle bentre is. Az meredek hátfalú kocsiknál a hátsó ablaktörlőt kapaszkodónak használják, idővel lejjebb is rángatják, mint ahogy állna eredetileg.
Mindez ugyan bosszantó, valamelyes kárt is okoz, de az igazi pusztítást az olajszagú motortérben végzik. Szerencsés esetben csak jelet hagynak: legutóbb a szívósor tetejéről dobáltam ki megrágott kenyereket, barátom a fényszóró mögött akadt halmaradékokra (Budapest közepén). Igen kis helyekre befurakodnak, lábnyomok és szétkent sár tanuskodnak erről a motortéri burkolatokon. A baj akkor kezdődik, amikor finomnak tűnő kábeleket vagy csöveket találnak.
Ez utóbbi esetben is különböző szintjei vannak a károkozásnak. Különféle műszaki hibák, elektromos zárlatok, elcsurgó folyadékok, működésképtelenség: attól függően, hogy mit találnak meg. Egy hónapon belül az ismerettségi körben ennél komolyabb bajt okoztak. Az autótulajdonosnak az tűnt fel, hogy fény szűrődik ki a garázsból: kiderült a kocsi motortere kigyulladt. Azonnal kitolták az épületből, eloltották a motortéri tüzet, de ez alighogy sikerült lángra lobbant a műszerfal. A tűzoltókat is kihívták. Mire kiértek a hivatásosok, addigra sikerült ismét megfékezni a tüzet, de lényegében a kocsi odalett. A tűzoltói vizsgálat szerint a műszarfaltömbön belül indult a tűz, oda jutott be valahogy az állat és rágott el vezetékeket. Erre azért nehéz felkészülni.
A probléma évtizedek óta ismerős, sőt talán mióta autó létezik. Az autógyártók is igyekeztek tenni ellene, kutatták mit szeretnek a kis állatok, és mi az, ami számukra nem finom. Majd adalékolták a gumicsövek, szigetelések anyagát, több-kevesebb sikerrel. Sokféle autót használva, a cikk írójánál egy Toyota és egy Skoda motortéri hangszigetelését szedték szét, a többi kocsit csak megjelölték kívülről, vagy mint feljebb említettem, étteremnek nézték.
Az autóhasználók is próbálkoznak sokféle trükkel a nyestek elriasztására. Felsoroljuk, amelyekkel találkoztunk, el lehet gondolkozni kinek, mi vált be:
- Kutyaszőrt tenni a motortérbe kis vászonzacskóba (zokni)
- Emberhajat tenni a motortérbe kis vászonzacskóba
- Nyestriasztó szert tenni a motortérbe
- Nyestriasztó vegyszerrel befújni a motortér környezetét
- Ultrahangos nyestriasztó
- WC illatosítót tenni a motortérbe (minél erősebb szagú tablettást)
- Körberakni az autót műanyag vizespalackokkal
- Kifeszített, lefektetett csirkehálóra (drót) parkolni
- Ecetet spriccelni a motortérbe
Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.

Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.
Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.

Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.
Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.

Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.
Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.

Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.
Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.

Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.
Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!

Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!
Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!

Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!
Kerékpárszállítás autóval: bringát a tetőre!
Sokan vinnék, vagy viszik magukkal a kerékpárjaikat túrázásra vagy hosszabb pihenésre. Nem mindegy miképp és mivel szállítják az autón a bringákat!

Kerékpárszállítás autóval: bringát a tetőre!
Sokan vinnék, vagy viszik magukkal a kerékpárjaikat túrázásra vagy hosszabb pihenésre. Nem mindegy miképp és mivel szállítják az autón a bringákat!