Néhány hete számoltunk be honlapunkon arról, hogy Németországban ismételten felmerült annak a kérdése, hogy az autópályákon korlátozhatják a gépjárművek megengedett legnagyobb sebességét. A 2015. októberében kormányzati megrendelésre végzett közvélemény-kutatás egyik eredménye ugyanis az lett, hogy a német lakosságot reprezentáló megkérdezettek több mint fele elfogadhatónak tartja a 150 km/h-ban maximált haladási sebesség bevezetését az autópályákon.
A legfrissebb hírek szerint már konkrét lépések is történtek a sebességkorlátozás megvalósítására. Baden-Württemberg tartományban, a Daimler és a Porsche „hazájában” 2016. január végén egy tervezet vált nyilvánossá, mely szerint 120 km/h általános sebességkorlátozást vezetnek be az A81 és A96 autópályák meghatározott szakaszain. A hírt Winfried Hermann közlekedési miniszter is megerősítette.
A négy évig tartó kísérleti projekt idén májusban veszi kezdetét és négy évig tart. A program célja annak megvizsgálása, milyen hatást gyakorol az általános sebességkorlátozás bevezetése a közúti közlekedés biztonságára, a környezet védelmére, ezen belül különösen a levegő szennyezettségére és a zajszintre. A projekt befejezését követően kerül sor a tapasztalatok értékelésére, mely alapjául szolgálhat további (immár tartós) döntések meghozatalához.
A DVR (Deutscher Verkehrssicherheitsrat, azaz Német Közlekedésbiztonsági Tanács) által nemrégiben közzétett nyilatkozat szerint a hivatalos baleseti adatok azt mutatják, hogy a közúti halálozások átlagosan 25%-kal nagyobb arányban fordulnak elő azokon az autópálya szakaszokon, ahol a megengedett legnagyobb sebesség nincs korlátozva, a sebességkorlátozással érintett pályaszakaszokhoz képest.
Ugyancsak a sebességkorlátozás témakörét érinti az a Németországból származó hír, mely szerint a szövetségi kormány növelni szándékozza a lakott területen belüli, legfeljebb 30 km/h sebességű zónák számát, első sorban a közlekedés védtelen képviselői (úthasználók szerint: gyalogosok, kerékpárosok, életkor szerint: gyerekek és idősek) védelme érdekében, továbbá a belterületi utak zsúfoltságának csökkentése és a jobb életkörülmények megteremtése érdekében (zajvédelem, káros anyag kibocsátás csökkentése).
Ennek egyik legfontosabb feltétele, hogy a jelenleg meglehetősen bonyolult szabályozási hátteret módosítva szükséges megkönnyíteni az önkormányzatok és utak kezelői részére azt, hogy 30 km/h zónákat jelöljenek ki (napjainkban ez a belterületi főútvonalakon rendkívül körülményes). A tervezett sebességkorlátozások fő indoka a közúti balesetek, személyi sérülések és halálos áldozatok számának visszaszorítása Németországban. Másik fő indokként pedig környezetvédelmi szempontok szolgálnak, ide értve a károsanyag-kibocsátás, az üzemanyag-felhasználás és ezekhez kapcsolódóan az üvegház hatás csökkentését. Emellett további jelentős előny lehet az egészségre ártalmas zajterhelés csökkentése is, különösen a lakott területek közelében.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.