Automatizált kézbesítő rendszert mutatott be Kaliforniábana a Boxbot nevű start-up vállalkozás.
A Toyota Research Institute (TRI) kutatóintézet kockázatitőke-befektető leányvállalatának, a Toyota AI Ventures szervezetnek a támogatásával hozta létre autonóm járművekből és önvezérelt logisztikai központból álló kézbesítő rendszerét a Boxbot kaliforniai start-up.
Az Uber és a Tesla volt mérnökei által alapított Boxbot a last mile (azaz a célállomás közvetlen megközelítését szolgáló, utolsó egy-két kilométeres távra hatékony közlekedési vagy szállítási megoldást fejlesztő) piaci szektorban tevékenykedik. 7,5 millió dolláros finanszírozással indult neki a Boxbot a fejlesztésnek, és integrált rendszerként fejlesztette ki a leginkább építőkockából összeszerelt, játékautóra emlékeztető autonóm kézbesítő járműveket, valamint azokat a teljesen automatizálva működő regionális logisztikai központokat, amelyeket elképzelésük szerint sűrűn lakott negyedek közelében telepítenének.
A központokba nem a megrendelés beérkezésekor szállítanák ki az árut, hanem még azt megelőzően: a kereskedők a várható fogyasztói érdeklődést felbecsülve előre, nagy mennyiségben juttathatják el oda a termékeiket. Ez költséghatékonyabb és gyorsabb végső kiszállítást tesz lehetővé, ami piaci előnyt jelenthet az olyan, ma már hagyományosnak számító internetes kereskedő-óriásokkal szemben, mint az Amazon.
„Az automatizálás a csomagok szállításának és kézbesítésének szinte minden mozzanatát átalakítja” – mondta a rendszer bemutatásakor Mark Godwin, a Boxbot társalapító műszaki igazgatója. A végső fázis, azaz az árunak az elosztó központból a fogyasztóhoz történő eljuttatása azonban rendszerint még manuálisan történik – ezt a fázist automatizálja a Boxbot logisztikai központja.”
A koncepció megvalósításához elengedhetetlen területi központok létesítése jelentős beruházást igényel. Ennek híján a Boxbot az Egyesült Államok egyik legnagyobb csomagszállító logisztikai vállalatával, az OnTrac szervezettel működik együtt, saját technológiáját az OnTrac meglévő infrastruktúrájára alkalmazva.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.