A Forma 1 kedvelőinek a világhírű osztrák pilótát, Gerhard Bergert aligha kell bemutatni. Õ volt az, aki 1984 és 1997 között Alain Prost, Nigen Mansell és más nagyszerű versenyzők kortársaként a Ferrari és egyéb istállók versenyzőjeként csaknem másfél évtizeden át aratta sikereit. Pályafutása során Berger 210 versenyen indult, 10 nagydíjat nyert, és 21 alkalommal futotta a leggyorsabb kört, többször, mint barátja, Ayrton Senna. Magáénak mondhatja azt a különleges címet is, hogy ő érte el a Benetton csapat első futamgyőzelmét, s az utolsót is.
Idén nyáron Gerhard Berger is beszállt abba a közlekedésbiztonsági kampányba, mely célja, hogy a súlyos sérüléses balesetek számának visszaszorítása az európai közlekedésbiztonsági program egyik fő célkitűzése legyen. Ezt fogalmazza meg a képen látható, Gerhard Berger által tartott üzenet is: „Let’s go for a European target to reduce serious road injuries”.
A folyamatban lévő kampányt az ETSC (European Transport Safety Council), az Európai Közúti Biztonsági Tanács hívta életre. A kampány során az ETSC arra szólítja fel az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja felül hatályos közlekedésbiztonsági politikáját, s a 2011-2020. időszakra vonatkozó programját egészítse ki azzal a régóta várt célkitűzéssel, mely szerint a súlyos közúti sérülések számát is csökkenteni kell. (Megjegyzés: az európai uniós közlekedésbiztonsági program jelenleg a halálos sérülések 50%-os csökkentését tűzi ki fő céljaként 2011 és 2020 között, a súlyos sérüléses balesetekét nem).
A fentiek oka, hogy 2010 óta a közúti balesetben elhunytak száma 18%-kal csökkent az Európai Unió területén, ezzel szemben a súlyosan megsérült személyek számában mindössze 1,6%-os csökkenés történt. Az elmúlt évben a súlyosan sérültek száma ráadásul nem csökkent, hanem ellenkezőleg, mintegy 3%-kal nőtt. 2014-ben – bizonyos szintű látenciát és a hibahatárokat is beszámítva – legalább 203 500 ember szenvedett olyan súlyos sérülést közúti balesetben, mely akár az életét is befolyásolhatta.
Az ETSC már régóta érvel azzal, hogy az uniós közlekedésbiztonsági programban szükség van egy elkülönített célra, a súlyos közúti sérülések páneurópai szintű csökkentésére.
2010-ben az Európai Bizottság már elkötelezte magát ennek a célkitűzésnek a bevezetésével. A megvalósítás legfőbb akadálya, hogy a súlyos sérülés meghatározása a tagállamokban jelentősen eltér egymástól. Ezért első lépésként a súlyos sérülés vonatkozásában egységes fogalom-meghatározás vált szükségessé. Ennek munkálatai meg is kezdődtek, miután két évvel ezelőtt döntés született arra vonatkozóan, milyen típusú sérülések tartozzanak ebbe a fogalmi körbe.
A terv szerint a súlyos sérülés fogalmának egységes európai meghatározását az Európa Bizottság 2015. március 24-én sajtóközleményben jelentette volna be. De a Bizottság időközben visszakozott, így az ügy folytatása bizonytalanná vált. Az ETSC mostani kampányában arra kéri a Bizottságot, hogy fejezze be a megkezdett munkálatokat, s annak eredményeként a súlyos közúti sérülések számának 2020-ig történő visszaszorításával kapcsolatos európai célkitűzést még az év végéig jelentse be.
Különböző közlekedésbiztonsági szervezetek több mint 70 szakértője, európai baleset-áldozati csoportok képviselői, valamint az Európai Parlament 12 tagja a közelmúltban levelet írt az Európai Bizottság elnökének, Jean-Claude Juncker-nek, sürgetve őt a döntés megváltoztatására, s az új közlekedésbiztonsági cél bevezetésére.
(Forrás: ETSC)
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.