A Forma 1 kedvelőinek a világhírű osztrák pilótát, Gerhard Bergert aligha kell bemutatni. Õ volt az, aki 1984 és 1997 között Alain Prost, Nigen Mansell és más nagyszerű versenyzők kortársaként a Ferrari és egyéb istállók versenyzőjeként csaknem másfél évtizeden át aratta sikereit. Pályafutása során Berger 210 versenyen indult, 10 nagydíjat nyert, és 21 alkalommal futotta a leggyorsabb kört, többször, mint barátja, Ayrton Senna. Magáénak mondhatja azt a különleges címet is, hogy ő érte el a Benetton csapat első futamgyőzelmét, s az utolsót is.
Idén nyáron Gerhard Berger is beszállt abba a közlekedésbiztonsági kampányba, mely célja, hogy a súlyos sérüléses balesetek számának visszaszorítása az európai közlekedésbiztonsági program egyik fő célkitűzése legyen. Ezt fogalmazza meg a képen látható, Gerhard Berger által tartott üzenet is: „Let’s go for a European target to reduce serious road injuries”.
A folyamatban lévő kampányt az ETSC (European Transport Safety Council), az Európai Közúti Biztonsági Tanács hívta életre. A kampány során az ETSC arra szólítja fel az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja felül hatályos közlekedésbiztonsági politikáját, s a 2011-2020. időszakra vonatkozó programját egészítse ki azzal a régóta várt célkitűzéssel, mely szerint a súlyos közúti sérülések számát is csökkenteni kell. (Megjegyzés: az európai uniós közlekedésbiztonsági program jelenleg a halálos sérülések 50%-os csökkentését tűzi ki fő céljaként 2011 és 2020 között, a súlyos sérüléses balesetekét nem).
A fentiek oka, hogy 2010 óta a közúti balesetben elhunytak száma 18%-kal csökkent az Európai Unió területén, ezzel szemben a súlyosan megsérült személyek számában mindössze 1,6%-os csökkenés történt. Az elmúlt évben a súlyosan sérültek száma ráadásul nem csökkent, hanem ellenkezőleg, mintegy 3%-kal nőtt. 2014-ben – bizonyos szintű látenciát és a hibahatárokat is beszámítva – legalább 203 500 ember szenvedett olyan súlyos sérülést közúti balesetben, mely akár az életét is befolyásolhatta.
Az ETSC már régóta érvel azzal, hogy az uniós közlekedésbiztonsági programban szükség van egy elkülönített célra, a súlyos közúti sérülések páneurópai szintű csökkentésére.
2010-ben az Európai Bizottság már elkötelezte magát ennek a célkitűzésnek a bevezetésével. A megvalósítás legfőbb akadálya, hogy a súlyos sérülés meghatározása a tagállamokban jelentősen eltér egymástól. Ezért első lépésként a súlyos sérülés vonatkozásában egységes fogalom-meghatározás vált szükségessé. Ennek munkálatai meg is kezdődtek, miután két évvel ezelőtt döntés született arra vonatkozóan, milyen típusú sérülések tartozzanak ebbe a fogalmi körbe.
A terv szerint a súlyos sérülés fogalmának egységes európai meghatározását az Európa Bizottság 2015. március 24-én sajtóközleményben jelentette volna be. De a Bizottság időközben visszakozott, így az ügy folytatása bizonytalanná vált. Az ETSC mostani kampányában arra kéri a Bizottságot, hogy fejezze be a megkezdett munkálatokat, s annak eredményeként a súlyos közúti sérülések számának 2020-ig történő visszaszorításával kapcsolatos európai célkitűzést még az év végéig jelentse be.
Különböző közlekedésbiztonsági szervezetek több mint 70 szakértője, európai baleset-áldozati csoportok képviselői, valamint az Európai Parlament 12 tagja a közelmúltban levelet írt az Európai Bizottság elnökének, Jean-Claude Juncker-nek, sürgetve őt a döntés megváltoztatására, s az új közlekedésbiztonsági cél bevezetésére.
(Forrás: ETSC)
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.