Növelhetik a gyártók a kamionok maximális megengedett hosszát, de csak a fülke jobb aerodinamikai és közlekedésbiztonsági célú formálása esetén. Az engedmény nem használható a terhelhetőség növelésére.
Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta a jobb aerodinamikai jellemzők, illetve a biztonságosabb és kevésbé környezetszennyező közlekedés érdekében tervezett, nyújtott orr-résszel építendő teherautók használatát 2020. szeptember 1-től – közölte az uniós tanács szerdán. Az intézkedéstől azt várják, hogy bár megnő a tehergépjárművek megengedett legnagyobb hosszúsága, de a növekedést csak a vezetőfülke aerodinamikai kialakításának javítására lehet használni, a járművek hasznos teherbírásának növelésére nem. Így gazdaságosabb lehet az árufuvarozás a kisebb energiaigény miatt.
Az új típusú vezetőfülke kialakítással másodlagos hatásként javul a sofőr kilátása, így kisebb lesz a holttér, a vezetők könnyebben észrevehetik a veszélyeztetett úthasználókat, például a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Emellett ütközés esetén a másoknak okozott károk vagy sérülések is kisebbek lehetnek a gyűrődőzóna növekedése miatt. Egy uniós becslés szerint ezzel évente akár 500 ember – főleg a városi területeken gyalogosan és kerékpárral közlekedők – életét lehet megmenteni. A kisebb légellenállásnak köszönhetően a várakozások szerint 10 százalékkal csökken majd az üzemanyag-fogyasztás.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.