A jármű vezetőjének a biztonság érdekében sok elvárásnak kell megfelelnie, gyakran egyidejűleg. Megfelelően kell alkalmaznia a sebességet, figyelnie kell a közúti jelzésekre, más közlekedők magatartására, az út esetleges hibáira, észlelnie kell a közúti veszélyeket, s arra időben kell reagálnia stb. Mindezeknek a követelményeknek egy fáradt, kimerült járművezető nem képes megfelelni.
A kockázatot tovább növeli, hogy a fáradt vezetők sokszor hajlamosak túlbecsülni saját képességeiket. Úgy gondolják, hogy még mindig járművezetésre alkalmas állapotban vannak, s biztonsággal haza tudják vezetni gépkocsijukat. Ez pedig végzetes következményekkel járhat. A fáradtságnak egyértelmű előjelei vannak: gyakori ásítás, tompulás, kezdődő fejfájás, ólomnehéz szemhéjak, véres szem stb.
A vezetés során a fáradtság általában úgy nyilvánul meg, hogy a sávtartás bizonytalanná válik, a járművezető nem képes a sebességet tartani (általában gyorsabban megy, de nem veszi észre), helytelenül becsli meg a távolságokat, lassabban reagál a közlekedési környezet változásaira, lecsúszik a könyöke a kéztámaszról, vagy éppen rosszul vált sebességi fokozatot.
Amennyiben a járművezető ezeket a jeleket figyelmen kívül hagyja, akkor könnyen az úgynevezett mikro alvás fázisába is eshet. A mikro alvás rövid ideig, általában legfeljebb 1-5 másodpercig tartó mély, öntudatlan állapotot jelent. Ebben az esetben a szem gyakran le sem csukódik, csak éppen képtelen reagálni a külső körülményekre, változásokra, így a jobb első ülésen ülő utas észre sem veszi, hogy a jármű kontroll nélkül halad.
Márpedig egy 90-100 km/h sebességgel haladó jármű a mikro alvás fázisában akár 100-150 métert is megtehet mindenféle irányítás nélkül. A mikro alvás veszélye fokozottan jelentkezik azoknál a járművezetőknél, akik nem kipihent állapotban ültek a volán mögé, előzőleg keveset aludtak, vagy más okból kimerültek. ami Németországban megfigyelték, hogy ősszel és télen a mikro alvás veszélye nagyobb, ami alapvetően a hosszabb időtartamú éjszakai és korlátozott látási viszonyokra vezethető vissza. Sötétben ugyanis megerőltetőbb a vezetés, s több koncentrációt igényel, mint nappali világosság esetén. A teljesítőképesség ilyenkor csökken, a szem hamarabb elfárad, így az elalvás veszélye növekszik.
Ezért tanácsos gyakrabban (akár két óránként 20 perces) szüneteket tartani, a járműből kiszállva mozogni, étkezni, kávét, frissítőt inni, s az utat tovább folytatva a melankolikus zenét, valamint a meleg fűtést mellőzni. Bár a legjobb megoldás az alvás – még ha rövid ideig tart is -, mely közismerten egyike a legfontosabb életszükségletünknek.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.