Ma már természetesnek tartjuk a fényvisszavető táblákat, útburkolati jeleket, rendszámtáblákat. Pedig hosszú idő kellett az elterjedésükhöz. Az amerikai 3M konszern kezdte a fejlesztésüket, szakembereik 75 éve dolgoznak rajta. A növekvő autóforgalom hatására közvetlenül a második világháború előtt kezdtek el komolyabban foglalkozni a szakemberek a közlekedés biztonságosabbá tételével. Ennek egyik eleme a fényvisszavetős közúti közlekedési tábla kifejlesztése volt. Azt a célt szolgálta, hogy sötétben, kis fény hatására is könnyen érzékelhetőek legyenek a figyelmeztető jelzések.
3M munkatársak fényvisszaverő bevonatú táblákkal a hatvanas években
Az első fényvisszavető útjelző táblafóliát a 3M fejlesztette ki, amellyel legelőször Minnesota útjait tették biztonságosabbá 1939-ben. Alig pár év múlva megjelentek a fényvisszavető útburkolati jelzések is, amelyek ugyancsak a láthatóságot erősítették szemben a hagyományos felezővonallal. 1950 körül pedig elkezdték bevezetni ma is használatos fényvisszavető rendszámtáblák.
A fejlesztések általhatására a nyolcvanas évekre olyan útjelző táblákat sikerült készíteni, amelyek háromszor annyi fényt vetettek vissza, mint a korábbiak. A 2000-es évek 3M fejlesztése a „full cube” technológia, amely az addig használt prizmás technológiánál kétszer hatékonyabb fényvisszavetést eredményez. Szintén az utóbbi évtizedben kezdtek elterjedni a 3M mérnökeinek munkáját dicsérő, tartósan fluoreszkáló figyelmeztető táblák és útburkolati jelek, amelyek még inkább elősegítik a balesetek számának csökkenését világszerte.
A 3M Magyarországon 1991-ben kezdte meg tevékenységét többek közt a közlekedésbiztonsági divízió beindításával. A hazai leányvállalat 2000-ben elsőként csatlakozott a Partnerség a közlekedésbiztonságban elnevezésű programhoz, amelyben aktív résztvevőként vállal szerepet a magyarországi közlekedésbiztonság javításában. A vállalat biztonságos és hatékony fényvisszavető táblafóliáit és útburkolati jelzéseit idehaza is széles körben alkalmazzák, illetve az 1991 után nálunk üzembe állított autók rendszámtábláit is a 3M fényvisszavető fóliáival készülnek.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.