Éves szinten egymillió kilométerre vetítve 2,3 balesetet okoznak villamosok Budapesten.
Tavaly 365 balesetben volt érintett villamos, ezek közül 47 volt “sajáthibás esemény”, és három balesetben történt személyi sérülés – mondta el Borbás Péter, a BKV villamosüzem-igazgatója. A balesetek számát csökkentené a BKV, ezért két Tatra villamosba szereltek be a Bosch által kifejlesztett akadályra figyelmeztető rendszert. A rendszert több európai országban és Debrecenben is használják, a gyártó cég állítása szerint felére csökkent a villamos részvételével történő balesetek száma az alkalmazóknál.
A fővárosban fél éve tesztelik a biztonsági eszközt, a két tesztvillamos a 41-es vonalon jár, Budán. A rendszer kamera- és radarszenzorral működik. Az ütközéselkerülő rendszert minden sínpályára egyedileg kalibrálják. A kamerarendszer figyeli a villamospálya környezetét, felméri a mozgásokat, a rendszer megpróbálja előre jelezni az esetleges veszélyhelyzeteket. A radarral a sínpályát figyelik, ez maximum 70-80 méter távolságból képes az akadályok észlelésére. Amikor a rendszer akadályt észlel, akkor hangjelzéssel jelez a villamosvezetőnek, aki így időben megkezdheti a fékezést. A technológia kifejlesztésében a Bosch budapesti fejlesztési központja is részt vett, a rendszer szenzorjait és kameráit a vállalat hatvani telephelyén gyártják.
A BKV közlése szerint a tesztidőszakban a rendszerrel felszerelt villamos „több ezer” kilométert tett meg. A két Tatra villamosra szerelt rendszer az első útján több mint tíz esetben jelzett, de az elmúlt három hónapos tesztidőszak során közel ezer jelzést jegyeztek fel. A kiértékelés szerint „több mint ötszáz” esetben segített a rendszer a járművezetők figyelmének megerősítésével csökkenteni a kockázatokat a mindennapi közlekedésben.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.