Egyszer az egyik hibázik, egyszer a másik. Mindig más siet éppen, vagy figyelmetlen. De mindez bárkivel előfordulhat, így a feszültségfokozás helyett a türelmes vezetői viselkedést kell előtérbe helyezni: erre hívták fel a figyelmet a MOL-PICK SZEGED kézilabdacsapatának játékosai is.
A Groupama Biztosító az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával szervezett figyelemfelkeltő programot a defenzív, vagyis együttműködő vezetési stílus népszerüsítésére. A MOL-PICK SZEGED hétszeres Magyar Kupa és háromszoros magyar bajnokcsapat három sztárja vállalta, hogy a Groupama vezetéstechnikai pályán próbára teszi magát, illetve mesél arról, hogy ő milyen vezető. A Groupama Biztosító itt ismertette egy országos kutatás eredményét is.
Az ORFK-OBB-t Berzai Zsolt r. alezredes, a szervezet főtitkára képviselte, aki indulásként pár sort olvasott fel: „A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvetőfeltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedésrésztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.”
A kérdésre, hogy honnan idézett, a jelenlévők közül senki nem tudta a választ, pedig így indul a KRESZ-t ismertető rendelet. Tehát ha eszerint járnánk el, akkor vélhetően kevesebbet sziránázna közlekedési baleset miatt a mentő. Magyar János, a Groupama Biztosító gépjárműbiztosítási főosztályvezetője mesélt az ezer fő részvételével, bevallásos alapon végzett közvéleménykutatás eredményéről.
A kutatás felmérte többek között, hogy betartjuk-e a javasolt követési távolságot, levillogjuk-e az autópályán a gyors sávban előttünk haladókat vagy, hogy hogyan viselkedünk közlekedési dugóban? A válaszok elemzéséből az derült ki, hogy a magyarok fele (51%) együttműködő, nyugodt és előrelátó sofőrnek tartja magát. „Érdekes, hogy a nők és a férfiak között nincs eltérés e tekintetben, viszont az életkor és a lakóhely alapján már kimutathatóak különbségek: a fiatalok és a fővárosiak sajnos kevésbé tűnnek előzékenynek a volán mögött” – emelte ki Magyar János. A válaszokból kitűnik az is, hogy a legfegyelmezetlenebbek az ajánlott követési távolság betartásában vagyunk. A városban, átlagos forgalmi körülmények között, 50 km/h sebességnél ajánlott 30-40 méteres távolságot például csupán a vezetők 3%-a tartja be saját bevallása szerint.
A többszörös magyar bajnok és Magyar Kupa győztes MOL-PICK SZEGED kézilabdacsapatának három játékosa, Jonas Källman, Stefán Rafn Sigurmannsson és Nagy Martin is meséltek az autózási szokásaikról. A svéd Jonas megemlítette, hogy Magyarországon szabadabban lehet autózni, mert hazájában 110 km/óra az autópályán megengedett maximális sebesség, és igen szigorúan ellenőrzöttek az utak kamerás rendszerekkel. Itt jó kihasználni a nagyobb megengedett sebességet, de mégsem jellemző a játékosra a gyorshajtás és az agresszív stílus. Édesapja mellett, aki kamionsofőr volt, beutazta Európát, sok balesetet látott már fiatalon, így helyén tudja kezelni a dolgokat.
Stefán is hazájának a szigorúbb sebességkorlátozását emelte ki, ott 90 km/óránál sehol nem lehet gyorsabban menni, de a szűk országutak miatt erre sokszor nincs is lehetőség Izlandon. De ő is nyugodtnak tartja magát, a kézilabda megtanít a csapatjátékra, és a közlekedés is az – említette. Nagy Martin kapus, akinek két éve van jogsija, édesapjától azt tanulta, hogy inkább késsen el, mint siessen. Ennek a szellemében vezet.
A játékosok a beszélgetés után a pályán tehették próbára vezetési tudásukat. Csúszós úti fékezés volt az első feladat, majd szintén jeges útfelületet imitáló szakaszon váratlan nyomvesztést imitáltak a rántópaddal, amelyből ki kellett vezetni az autót úgy, hogy egy váratlanul felbukkanó akadályt is kerülni kellett. Jó feladat, pár gyakorló kör után a játékosok szépen megoldották a vezetési tudást igénylő próbát.
Eltüntetik a szemetet az utak mellől
A héten a szemétszedési munkák lesznek a fókuszban a Magyar Közút területén.
Eltüntetik a szemetet az utak mellől
A héten a szemétszedési munkák lesznek a fókuszban a Magyar Közút területén.
A „Speed” és a „Speedmarathon” akciók eredményei
A múlt hét folyamán végzett a rendőrség fokozott sebességellenőrzési akciót az ország egész területén. Rekordszámú gyorshajtót mértek be!
A „Speed” és a „Speedmarathon” akciók eredményei
A múlt hét folyamán végzett a rendőrség fokozott sebességellenőrzési akciót az ország egész területén. Rekordszámú gyorshajtót mértek be!
Budapest belvárosi fejlesztés
Hamarosan új gyalogátkelőket alakítanak ki a főváros egyik kiemelt jelentőségű csomópontjában, az Astoriánál.
Budapest belvárosi fejlesztés
Hamarosan új gyalogátkelőket alakítanak ki a főváros egyik kiemelt jelentőségű csomópontjában, az Astoriánál.
Drágult a casco
Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben.
Drágult a casco
Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben.
Negyedik felvonás Ferihegynél
Hétfőn kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a ferihegyi repülőtérnél.
Negyedik felvonás Ferihegynél
Hétfőn kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a ferihegyi repülőtérnél.
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.