Egyszer az egyik hibázik, egyszer a másik. Mindig más siet éppen, vagy figyelmetlen. De mindez bárkivel előfordulhat, így a feszültségfokozás helyett a türelmes vezetői viselkedést kell előtérbe helyezni: erre hívták fel a figyelmet a MOL-PICK SZEGED kézilabdacsapatának játékosai is.
A Groupama Biztosító az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával szervezett figyelemfelkeltő programot a defenzív, vagyis együttműködő vezetési stílus népszerüsítésére. A MOL-PICK SZEGED hétszeres Magyar Kupa és háromszoros magyar bajnokcsapat három sztárja vállalta, hogy a Groupama vezetéstechnikai pályán próbára teszi magát, illetve mesél arról, hogy ő milyen vezető. A Groupama Biztosító itt ismertette egy országos kutatás eredményét is.
Az ORFK-OBB-t Berzai Zsolt r. alezredes, a szervezet főtitkára képviselte, aki indulásként pár sort olvasott fel: „A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvetőfeltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedésrésztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.”
A kérdésre, hogy honnan idézett, a jelenlévők közül senki nem tudta a választ, pedig így indul a KRESZ-t ismertető rendelet. Tehát ha eszerint járnánk el, akkor vélhetően kevesebbet sziránázna közlekedési baleset miatt a mentő. Magyar János, a Groupama Biztosító gépjárműbiztosítási főosztályvezetője mesélt az ezer fő részvételével, bevallásos alapon végzett közvéleménykutatás eredményéről.
A kutatás felmérte többek között, hogy betartjuk-e a javasolt követési távolságot, levillogjuk-e az autópályán a gyors sávban előttünk haladókat vagy, hogy hogyan viselkedünk közlekedési dugóban? A válaszok elemzéséből az derült ki, hogy a magyarok fele (51%) együttműködő, nyugodt és előrelátó sofőrnek tartja magát. „Érdekes, hogy a nők és a férfiak között nincs eltérés e tekintetben, viszont az életkor és a lakóhely alapján már kimutathatóak különbségek: a fiatalok és a fővárosiak sajnos kevésbé tűnnek előzékenynek a volán mögött” – emelte ki Magyar János. A válaszokból kitűnik az is, hogy a legfegyelmezetlenebbek az ajánlott követési távolság betartásában vagyunk. A városban, átlagos forgalmi körülmények között, 50 km/h sebességnél ajánlott 30-40 méteres távolságot például csupán a vezetők 3%-a tartja be saját bevallása szerint.
A többszörös magyar bajnok és Magyar Kupa győztes MOL-PICK SZEGED kézilabdacsapatának három játékosa, Jonas Källman, Stefán Rafn Sigurmannsson és Nagy Martin is meséltek az autózási szokásaikról. A svéd Jonas megemlítette, hogy Magyarországon szabadabban lehet autózni, mert hazájában 110 km/óra az autópályán megengedett maximális sebesség, és igen szigorúan ellenőrzöttek az utak kamerás rendszerekkel. Itt jó kihasználni a nagyobb megengedett sebességet, de mégsem jellemző a játékosra a gyorshajtás és az agresszív stílus. Édesapja mellett, aki kamionsofőr volt, beutazta Európát, sok balesetet látott már fiatalon, így helyén tudja kezelni a dolgokat.
Stefán is hazájának a szigorúbb sebességkorlátozását emelte ki, ott 90 km/óránál sehol nem lehet gyorsabban menni, de a szűk országutak miatt erre sokszor nincs is lehetőség Izlandon. De ő is nyugodtnak tartja magát, a kézilabda megtanít a csapatjátékra, és a közlekedés is az – említette. Nagy Martin kapus, akinek két éve van jogsija, édesapjától azt tanulta, hogy inkább késsen el, mint siessen. Ennek a szellemében vezet.
A játékosok a beszélgetés után a pályán tehették próbára vezetési tudásukat. Csúszós úti fékezés volt az első feladat, majd szintén jeges útfelületet imitáló szakaszon váratlan nyomvesztést imitáltak a rántópaddal, amelyből ki kellett vezetni az autót úgy, hogy egy váratlanul felbukkanó akadályt is kerülni kellett. Jó feladat, pár gyakorló kör után a játékosok szépen megoldották a vezetési tudást igénylő próbát.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.
GYEREKözlekedj – a gyerekek biztonságáért
A gyermekek közlekedésbiztonságának javítása érdekében együttműködési megállapodást kötött öt hazai szervezet.
GYEREKözlekedj – a gyerekek biztonságáért
A gyermekek közlekedésbiztonságának javítása érdekében együttműködési megállapodást kötött öt hazai szervezet.